مسئولان به مشکلات کم‌آبی منطقه هیرمند رسیدگی کنند

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل اعلام کرد: مسئولان کشور و استاندار استان سیستان و بلوچستان به مطالبات دانشجویان درباره مشکلات کم‌آبی و بی‌آبی منطقه هیرمند رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل درباره مشکلات بی‌آبی شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان بیانیه منتشر کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: مدتی است خبرهایی مبنی بر مطالبات اقشار مختلف مردم، از جمله دانشجویان، فعالان رسانه و محیط زیست درباره مسئله کم آبی و بی آبی شهر و روستاهای شهرستان هیرمند (از شهرستان‌های سیستان) به گوش می‌رسد. شهرستانی که به سبب دارا بودن اراضی وسیع کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی، بازارچه‌های مرزی و مهمتر آن که حضور سکنه مرزی، حائز اهمیت استراتژیک بالایی است، چنانچه سیستان از منظر مقام معظم رهبری، تنگه احد تلقی می‌شود.

دانشجویان عضو جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زابل عنوان کردند: برخلاف آن که سال بارشی خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم، اخبار حاکی از آن است که مردم این منطقه در گرم‌ترین ماه‌های سال، در کنار طوفان‌های 120 روزه، از این نعمت حیاتی محروم‌اند، تا آنجا که بعضا از ماه رمضان تاکنون بی آبی را تحمل کرده و تنها راه دسترسی آنها به آب، معدود تانکرهای آبی است که هر 2-3 روز یک بار آبرسانی می‌کند و چه بسا مشکلات عدیده‌ای از جمله مشکلات بهداشتی برای آنان ایجاد شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: نکته قابل توجه آن است که علی‌رغم مطالبات حقیقی و مجازی اقشار جامعه، هنوز پاسخی از مسئولان مربوطه به گوش نمی‌رسد. بسی جای تعجب و تاسف است، مسولانی که دم از لب تشنه سالار شهیدان کربلا حضرت ابی عبدا...الحسین (ع) می‌زنند، این چنین بی‌تفاوت نسبت به تشنگی محروم‌ترین مردم کشورشان عبور می‌کنند، مردمی که علی‌رغم مظلومیت هنوز هم صبورانه سوء مدیریت مسئولان را تحمل می‌کنند.

این بیانیه در پایان خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل با توجه به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه احساس مسئولیت مسئولان امری فوری، ضروری و واجب است قاطعانه خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه از جمله استاندار سیستان و بلوچستان نسبت به مطالبات اخیر مردم و دانشجویان و هم چنین ورود سریع و جدی به بحران بی آبی منطقه هیرمند جهت مرتفع شدن این مشکل است تا شاهد رنج بیشتر مردم محروم این منطقه نباشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024543

وب گردی

وب گردی