اجرای طرح"سنگ فرش پیاده راه شهریار" از امروز/تردد از ضلع شمالی خیابان

شهردار منطقه 11 تهران از آغاز فاز دوم احیای پهنه رودکی با اجرای طرح "سنگ فرش پیاده راه شهریار"که از سوی سازمان زیبا سازی شهر تهران و با مشارکت شهرداری منطقه 11 در دست اجراست؛ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نصراله آبادیان در این باره گفت: فاز دوم احیای پهنه فرهنگی رودکی با عنوان طرح"سنگ فرش پیاده راه شهریار" از ضلع جنوبی این خیابان به سمت تالار وحدت آغاز شده است.

آبادیان با اشاره به اهمیت پهنه رودکی به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی پایتخت، افزود: فاز اول احیای این پهنه از مرمت ۷خانه و مکان قدیمی در محدوده توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران با مشارکت و همکاری منطقه۱۱ انجام شد و فاز دوم نیز با مرمت و جداره سازی پاساژ کاشانی ها در حال انجام است.

به گفته شهردار منطقه 11 طرح" سنگ فرش ضلع جنوبی خیابان شهریار" باهدف پیاده راه سازی این مسیر معرفی شده است وعملیات اجرایی آن از روز سه شنبه۲۲مرداد ماه آغاز شد.

او با اشاره به اهمیت طرح به دلیل ماهیت بخشی به هویت تاریخی و اصالت این محدوده عنوان کرد: پهنه فرهنگی رودکی در محدوده فرهنگی محله های مرکزی پایتخت واقع شده است که از شمال به خیابان انقلاب، جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، شرق به خیابان حافظ و غرب به خیابان ولی عصر(عج) می‌رسد.

آبادیان گفت: پهنه فرهنگی رودکی توسط سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری شهرداری منطقه ۱۱، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهرتهران به عنوان یک گذر فرهنگی- هنری در تهران راه‌اندازی خواهد شد و بخش‌هایی از پهنه رودکی به پیاده راه تبدیل ‌و کار‌های فرهنگی و هنری نیز در آن تقویت می شود تا عملا این پهنه به پلازای فرهنگی –هنری شهر تهران تبدیل شود.

بر اساس این گزارش به منظور رفاه حال ساکنان در پهنه فرهنگی رودکی و سازمان ها و نهادهای مستقر در این محدوده ، پیش از این علاوه بر انجام تبلیغات محیطی، اطلاع رسانی چهره به چهره از طریق مراجعه به منازل شهروندان وگفتگو با آنان برای تردد از ضلع شمال خیابان شهریار انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024556

وب گردی

وب گردی