دیدار محرمانه روسای اطلاعات دو کُره

یک رسانه کره جنوبی گزارش داد که روسای اطلاعاتی سئول و پیونگ یانگ 2 هفته بعد از نشست ناکام رهبران آمریکا و کره شمالی در ویتنام با یکدیگر دیدار کرده بودند.

یک منبع رسانه‌ای در کره جنوبی از یک دیدار محرمانه روسای سازمان‌های اطلاعاتی دو کره خبر داد؛ دیداری که بلافاصله بعد از ناکامی نشست «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» در هانوی پایتخت ویتنام انجام شده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، روسای سازمان‌های اطلاعاتی کره جنوبی و کره شمالی در ماه آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸) بعد از شکست دیدار و نشست «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» در هانوی ویتنام، دیداری محرمانه داشتند.

این رسانه کره جنوبی، در گزارش امروز سه شنبه خود به نقل از یک مقام دولت این کشور نوشت: «سو هون مدیر سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی با جانگ کوم چول، همتای کره شمالی خود دیدار کرد و در این دیدار، سو درباره بهبود روابط بین دو کره ابراز امیدواری کرد».

تا پیش از گزارش خبرگزاری یونهاپ، هیچ خبری درباره این دیدار محرمانه توسط مقام‌ها و رسانه‌های دو کره منتشر نشده بود.

دیدار روسای اطلاعاتی کره جنوبی و کره شمالی بعد از ناکامی نشست ترامپ و کیم در هانوی ویتنام برگزار شد؛ نشستی که هشتم اسفندماه سال گذشته علیرغم جنجال‌‎های مقام‌ها و رسانه‌‌های آمریکایی بدون نتیجه و با شکست به اتمام رسید.

مقام‌های کره شمالی از قبیل کیم جونگ اون بعد از این نشست گفتند که «سوءنیت» و «موضع فریبکارانه» آمریکا سبب ناکامی نشست ویتنام بود .

ترامپ و کیم تاکنون سه بار (به ترتیب در سنگاپور، ویتنام و منطقه غیرنظامی بین دو کره) با هم دیدار کردند اما اختلافات بین دو کشور در زمینه مسائلی از قبیل تحریم‌‌ها و خلع سلاح اتمی کره شمالی همچنان پابرجا است.

انتشار این گزارش در شرایطی صورت گرفته که در هفته‌های اخیر به دنبال برگزاری رزمایش نظامی مشترک واشنگتن و سئول در شبه جزیره کره، تنش‌ها شدت گرفت و پیونگ‌یانگ هم با انجام چندین آزمایش موشکی به آنها هشدار داده است.

کد خبر: 1024564

وب گردی

وب گردی