فقط 35 هزار نفر در کنکور 98 انتخاب رشته کرده‌اند

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد 832 هزار و 289 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، 35 هزار و 356 داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کرده‌اند.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری اظهار کرد:‌ بر اساس برنامه زمانی اعلام شده مهلت انتخاب کد رشته‌محل‌های تحصیلی با آزمون سراسری از 20 مرداد ماه آغاز شده و در پنجشنبه 24 مرداد ماه پایان می‌یابد.

وی ادامه داد: تا ساعت 9 صبح امروز 22 مرداد، از تعداد 832 هزار و 289 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، 35 هزار و 356 داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به داوطلبانی که براساس اطلاعات مندرج در کارنامه مجاز به انتخاب رشته تحصیلی با آزمون سال جاری شده‌اند، توصیه می‌شود در مهلت باقی مانده و حداکثر تا پایان روز پنجشنبه 24 مرداد ماه با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته،‌ موضوعات درج شده در بخش پیوست و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی، نسبت به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های مورد علاقه خود از گروه یا گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام و پس از کنترل‌های لازم و اطمینان از صحت کد رشته‌محل‌های انتخابی آن‌ها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی وارد کنند.

وی بیان کرد: پس از تایید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط داوطلب، کد 15 رقمی به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات به داوطلب ارائه خواهد شد. داوطلبان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته دارند. همچنین عدم دریافت رسید 15 رقمی به منظور وجود اشکال در انتخاب رشته داوطلب تلقی می‌شود، در صورت وجود چنین اشکالی داوطلب باید نسبت به ویرایش انتخاب رشته اقدام کند.

گفتنی است آزمون سراسری سال جاری، ۱3 و 14 تیرماه برگزار شد، در این آزمون بیش از 832 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024569

وب گردی

وب گردی