جبل الطارق: به دنبال کاهش تنش با ایران هستیم

مقام‌های جبل الطارق که در اقدامی غیرقانونی نفتکش «گریس 1» را توقیف کرده‌اند، امروز اعلام کرده‌اند که خواهان کاهش تنش با ایران هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، مقام‌های جبل طارق در اظهارنظری تازه درباره وضعیت نفتکش گریس ۱ از تلاش خود برای کاهش تنش‌ها با ایران سخن گفته‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های دولت محلی جبل طارق امروز سه شنبه ضمن دفاع از توقیف نفتکش «گریس ۱» و «قانونی» خواند این اقدام، اعلام کردند، «تلاش‌ها برای کاستن از تنش‌ها» در زمینه توقیف این نفتکش ادامه دارد.

اظهارنظر جبل طارق درباره این نفتکش در حالی مطرح شده است که در خبرها آمده بود که گریس ۱ سیگنال تغییر مقصد ارسال کرده است.

موسسه رهگیری خطوط کشتیرانی «تنکر تراکرز» بامداد امروز (به وقت تهران) در خبری فوری اعلام کرد که نفتکش گریس ۱ که حدود ۵ هفته است توسط نیروی دریایی انگلیس در آب های جبل طارق توقیف شده است، سیگنال تغییر مقصد به سمت مغرب ارسال کرده است.

دولت محلی جبل‌ طارق که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، سیزدهم تیر ماه از توقیف نفتکش گریس ۱ توسط نیروی دریایی انگلیس خبر داده بود.

به ادعای جبل طارق، مقصد این نفتکش حامل نفت خام ایران پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده و به دلیل نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، توقیف شده است.

مقام‌های ایران بارها ضمن رد ادعاها درباره نفتکش گریس ۱ تاکید کرده‌اند که توقیف آن «راهزنی دریایی» و «نقض برجام» است و انگلیس باید فورا این نفتکش و سرنشینانش را آزاد کند

کد خبر: 1024571

وب گردی

وب گردی