آمریکا دستور محدود شدن عملیات‌ نظامی علیه طالبان را صادر کرده است

پس از پایان دور هشتم مذاکرات دوحه، به نیروهای آمریکایی در افغانستان دستور داده شده که تمام عملیات‌های نظامی‌ علیه گروه طالبان را محدود کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، نیوزویک از تصمیم واشنگتن برای توقف عملیات‌های نیروهای آمریکایی علیه طالبان خبر داده و می نویسد: همزمان با پایان دور هشتم مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان در قطر، به نیروهای آمریکایی در افغانستان دستور داده شده که تمام عملیات‌های نظامی‌ علیه طالبان را محدود سازند.

نیوزویک این خبر را به نقل از مقامات ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نقل کرده است.

همچنین در این گزارش به نقل از مقام‌های آمریکایی آمده که به نیروهای آمریکایی گفته شده است تا مشورت دهی به وزارت دفاع ملی و نیروهای امنیتی افغانستان را هم متوقف کنند.

بی بی سی نیز با مخابره این خبر می نویسد: علاوه بر این موارد، دولت دونالد ترامپ در نظر دارد شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان را به حدود نصف تعداد کنونی یا شش هزار نفر کاهش دهد.

به نوشته نیوزویک، مقامات پنتاگون که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، گفته‌اند چگونگی خروج یا حضور نیروها به روند درگیری‌های جاری و مذاکرات برای پایان این درگیری‌ها بستگی خواهد داشت.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان یکی از خواسته‌های طالبان و یکی از موارد جدی است که در مذاکرات این گروه با آمریکا مطرح شده‌است.

پیش از این واشنگتن‌پست هم به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده بود که در نتیجه توافق آمریکا و طالبان، پنتاگون نیروهایش در افغانستان را به ۸ تا ۹ هزار نفر کاهش خواهد داد.

دولت افغانستان به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده است.

کد خبر: 1024572

وب گردی

وب گردی