راه‌اندازی آزمایشگاه‌های فضایی در مدارس  کشور

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با هدف توسعه فناوری‌های حوزه فضایی بین دانش آموزان اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های فضایی در مدارس کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با توجه به اینکه فرهنگ‌سازی و توسعه فناوری در هر کشوری از سنین پایین آغاز می‌شود و مدارس پایه اولیه و اصلی تغییر کشور محسوب می‌شوند، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با تاکید بر نقش مدارس در توسعه و رونق یافتن فناوری‌های راهبردی فضایی در کشور، اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های فضایی در مدارس کرده است.

در همین راستا نیز نخستین آزمایشگاه فضایی با همکاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، در پژوهش سرای منطقه 3 (امیرکبیر) تهران نصب شده است. در این آزمایشگاه در کنار آزمایشات خلأ، فشار و جاذبه، نحوه کارکرد ماهواره‌برها، طراحی، ساخت و نحوه کار ماهواره‌ها و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند نیز آموزش داده می‌شود.

این طرح با هزینه مصوب 500 میلیون ریال اجرایی شده و برای 8 نفر اشتغال‌زایی کرده است. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد تعداد این آزمایشگاه‌ها را در سال جاری افزایش دهد تا دانش آموزان بیشتری در مناطق مختلف کشور از خدمات این آزمایشگاه‌ها برخوردار شوند.

راه‌اندازی آزمایشگاه فضایی مدارس فرصت مغتنمی است تا محتوای آموزشی به شکل عملیاتی دنبال شود و دانش آموزان بتوانند علاقه‌مندی و استعداد‌های خود را بشناسند و در انتخاب شغل آینده خود آگاهانه تر عمل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024578

وب گردی

وب گردی