مسیر دستیابی به تمدن اسلامی از رهگذر مرحله تئوری به عملی است

مدیر طرح سراسری تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری گفت: مسیر رسیدن به تمدن اسلامی باید مشخص و روشن باشد و از مرحله ذهنی و تئوری خارج و به مرحله عمل برسد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد تیران، صبح امروز سومین نشست کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی اصفهان با مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واحدهای دانشگاهی این استانبه میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران برگزار شد.

مدیر طرح سراسری تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در این نشست درباره فعالیت‌های فرهنگی در جامعه و دانشگاه گفت: هیچ کلمه‌ای به اندازه فرهنگ در سخنان مقام معظم رهبری بیان نشده و هیچ مسئله‌ای به عنوان بزرگترین دغدغه ایشان جز در مسائل فرهنگی وجود نداشته است. مهم‌ترین موضوع فرهنگی در دانشگاه‌ها آن است که مسئولان فرهنگی بتوانند در فرآیندی، دانشجوی تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند. دانشجوی تراز انقلاب دارای سه شاخص هویت اسلامی، هویت ایرانی و هویت انقلابی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل فخریان اظهار کرد: ۲۲ بهمن سال گذشته بیانیه‌ای به نام بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری صادر شد. این بیانیه دو بخش دارد، ۴۰ سال نخست انقلاب اسلامی و ۴۰ سال دوم آن.

وی عنوان کرد: در ۴۰ سال نخست انقلاب سه خصوصیت بارز؛ ما از صفر شروع کردیم، قدرت انقلاب باید مد نظر باشد و دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی یعنی رسیدن به تمدن اسلامی وجود دارد. در ۴۰ ساله دوم هم سه خصوصیت خودسازی انقلابی، جامعه‌پردازی و تمدن اسلامی مد نظر است.

مدیر طرح سراسری تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری یادآور شد: باید طبق نقشه فرهنگی ترسیم شده در دانشگاه‌ها، نقش دانشجوی دانشگاه خود را در تمدن‌سازی پیدا و مشخص کنیم. هویت اسلامی، ملی و انقلابی باید برای همه دانشجویان احیا شود که جوانان ما به مسلمان بودن خود افتخار کنند. در این رهگذر، مسیر رسیدن به تمدن اسلامی باید مشخص و روشن باشد و از مرحله ذهنی و تئوری خارج و به مرحله عمل برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران نیز درباره عملکرد این واحد دانشگاهی بیان کرد: دو ساختمان نیمه‌کاره در واحد تیران وجود داشت که سال‌های ۹۵ و ۹۷ تکمیل و به بهره‌برداری رسید و در اختیار مدارس سما قرار گرفت.

کامران امینی متذکر شد: دو سال گذشته ۵۰۰ دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی از پیش‌دبستانی تا دیپلم از دو جنس دختران و پسران پذیرش شدند و پیش‌بینی می‌شود سال تحصیلی جدید به رقم ۷۵۰ دانش‌آموز برسد.

وی مطرح کرد: در برنامه‌ریزی فعالیت‌های ساها نیز عملکرد مطلوبی داشته‌ایم، وجود دستگاه‌های مختلف این ظرفیت را به واحد تیران داد که با تغییر استفاده و کاربری به تولید قطعات فنی مشغول شویم. با توجه به برخورداری مطلوب از اقلیم و آب و هوای مناسب، کشت زعفران و احداث مزرعه آن در دستور کار واحد قرار گرفت و محصول زعفران تولیدی دانشگاه با کیفیت بسیار بالا، برداشت و به بازار مصرف ارسال شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024629

وب گردی

وب گردی