مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 23 مرداد

«یک درصد شانس قبولی در ۳ رشته پرمتقاضی گروه تجربی، راز مهربانی سفارت فرانسه با دانشگاه بهشتی» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌ فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز بیست‌و‌سوم مردادماه روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

یک‌درصد شانس قبولی در ۳ رشته پرمتقاضی گروه تجربی!

این عنوان روزنامه فرهیختگان به تعداد زیاد متقاضیان گروه علوم تجربی در آزمون سراسری اشاره دارد. بر اساس آماری که رئیس سازمان سنجش در روز اعلام اسامی نفرات برتر کنکور 98 اعلام کرده، گروه تجربی بیشترین تعداد متقاضی را داشته که همین علت شانس قبولی در این گروه را بسیار ضعیف کرده است. آن‌طور که آمار‌ها نشان می‌دهد در انتخاب‌رشته گروه علوم پزشکی بیشترین فشار روی سه رشته پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی است که در مجموع کل کشور ۸ هزار و ۳۸ نفر ظرفیت پولی و غیرپولی دارد و با ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌سختی به ۹ هزار نفر می‌رسد، از این میزان ۳۰ درصد سهمیه‌های مصوب مجلس است و هر قید دیگری از این تعداد کم خواهد شد.

راز مهربانی سفارت فرانسه با دانشگاه بهشتی

این عنوان روزنامه فرهیختگان، در ابتدا به همکاری‌های بین‌المللی در حوزه علمی و دانشگاهی می‌پردازد و در مرحله بعد از افزایش همکاری‌های دانشگاه شهید بهشتی و فرانسه تحت هدایت یک کنسرسیوم حکایت می‌کند. چندی پیش سید حسن صدو رئیس دانشگاه شهید بهشتی در این باره گفته بود:‌ «براساس تفاهمی که با دانشگاه سوربن فرانسه داشتیم، قرار است دانشکده حقوق دانشگاه شهیدبهشتی با دانشکده پاریس۱ و دانشگاه سوربن که ۱۴ هزار دانشجو در رشته حقوق دارد و هدایت‌کننده یک کنسرسیوم دانشگاهی در حوزه حقوق است، همکاری داشته باشد.» وی همچنین در ماه گذشته از تحریم مجدد این دانشگاه در قالب اسناد برجامی خبر داد. اگر علامت سوالی در زمینه چرایی مهم بودن دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برای فرانسوی‌ها در ذهنتان شکل گرفته، این عنوان روزنامه فرهیختگان را از دست ندهید.

از افتخارهای دانشجویی تا حمایت از تجاری‌سازی

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به فعالیت‌های واحدهای مختلف پرداخته است. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای واحد سیستان و بلوچستان، راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهنده آبیاری هوشمند واحد یزد، راه‌اندازی درمانگاه عمومی مامایی و مرکز مشاوره واحد قوچان، حمایت از تجاری‌سازی محصولات فناوری واحد نجف‌آباد و غیره اشاره کرد.

مهم‌ترین عناوین امروز بیست و سوم مردادماه روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

جزئیات انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام شد

در این عنوان روزنامه آفرینش، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش جزئیات آماری انتخاب رشته کنکور سراسری 98 را اعلام کرده است. براساس برنامه زمانی اعلام شده مهلت انتخاب رشته با آزمون سال 1398 فردا پنج‌شنبه 24 مرداد ماه 98 به اتمام می‎رسد. تا ساعت 9 صبح روز گذشته 22 مرداد ماه از تعداد 832 هزار و 289 نفر داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد 35 هزار و 356 داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی خود اقدام کردند.

توضیحات مرکز سنجش پزشکی درباره اعمال نمره زبان آزمون ارشد پزشکی

در این عنوان روزنامه آفرینش، مرکز سنجش پزشکی درباره اعمال نمره زبان آزمون ارشد پزشکی توضیحاتی ارائه کرده است. در دفترچه راهنمای ثبت نام، برای کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون نمره حد نصاب زبان طبق مصوبات مندرج در محاسبه و اعمال شده است و طبق این مصوبه کسانی که حائز حد نصاب بوده اند مجاز به انتخاب رشته محل هستند. با این حال برای افرادی که حائز حد نصاب نبوده اند، نمرات آزمونی آنها استخراج شده ولی کارنامه علمی صادر نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024631

وب گردی

وب گردی