جزئیات نشست سالانه صلیب سرخ و هلال احمر در ترکیه  برگزار شد

نشست سالانه صلیب‌سرخ و هلال‌احمر با حضور درخشان جوانان ایرانی و برخی از مسئولان این نهاد در استانبول ترکیه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد از بوکان، نشست سالانه صلیب‌سرخ و هلال‌احمر با حضور درخشان جوانان ایرانی در استانبول ترکیه برگزار شد. در این نشست هادی احمدی دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان و حسین جعفر بیگ‌لو از تهران دو نماینده جوان ایرانی مورد تجلیل دبیرکل صلیب سرخ و هلال احمر قرار گرفتند.

محور اصلی این نشست تبادل اطلاعات، معرفی کشور و شیوه کار سازمان جوانان هر کشور بود که به مدت چهار روز برگزار شد و در کنار آن نیز برنامه‌های تفریحی در کمپ و بازدید از مکان‌های تاریخی استانبول از برنامه‌های این نشست بود.

رئیس جمعیت هلال احمر ترکیه و معاون بین‌الملل وی در روز سوم این مراسم حضور داشتند و نمایندگان ایران با سخنرانی در مورد معرفی کشور ایران و برخی از طرح‌های مهم سازمان جوانان از جمله طرح دادرس، فعالیت تیم‌های حمایت فرهنگی و اجتماعی(سحر)، طرح پیشگیری از اعتیاد (پیمان)، گفت‌وگوی بشردوستی و ساختار تشکیلاتی مجامع که همراه با فیلم ارائه شد، توانستند دید وسیع‌تر و شناخت بهتری به نمایندگان سایر کشورهای حاضر در اردو ارائه دهند و مورد قدردانی جمعیت ترکیه قرار بگیرند.

در روز چهارم این اردو در مورد نقش جوانان و استراتژی ۲۰۳۰ توسط کارشناس امور بین‌الملل و مسئول جوانان کشور بلغارستان مطالبی ارائه شد.

تنها کشوری که در اختتامیه این نشست توانست پیام صلح و بشردوستی ارائه دهد، ایران بود که این پیام توسط هادی احمدی ارائه و با استقبال حاضران مواجه شد.

گفتنی است، محور اصلی این نشست تبادل اطلاعات و معرفی شیوه کار سازمان جوانان بود که با حضور ۵۷ کشور جهان در محل کمپ بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در استانبول ترکیه از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ مردادماه برگزار شد.

نمایندگان ایران با سخنرانی خود در این نشست توانستند دید وسیع‌تر و شناخت بهتری به نمایندگان ۵۷ کشور جهان بدهند و مورد قدردانی دبیرکل صلیب سرخ و هلال احمر قرار بگیرند.

متن ترجمه شده پیام صلح و دوستی جوانان هلال احمر ایران

متن پیام صلح و دوستی جوانان هلال احمر ایران به شرح زیر است:

امروزه روزهایی ناراحت‌کننده در جلوی چشمان ما است، مردمان زیادی در رنج و ناراحتی هستند و آنها در سکوت گریه نمی‌کنند؛ بلکه فریاد می‌زنند.

امروز باید در این مکان، خاکستر بشردوستی و انسانیت را پراکنده کنیم تا در تمام دنیا ریشه بدواند، ما باید از انسانیت درخواست کنیم که بار دیگر به میان ما بیاید و از بخشش و برتری خود به ما ببخشاید.

عاجزانه از انسانیت درخواست یک شانس دیگر برای این دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم داریم؛ الان وقت آرزوکردن و تغییرکردن است، اگر ما می‌خواهیم انسانیت را بیدار کنیم، باید نخست خودمان را بیدار کنیم؛ بهترین هدیه‌ای که می‌توانیم بدهیم تغییر درونی خودمان است؛ امروز وقت تغییر است.

ما در این جهان به هیچ ارتش و نیروی نظامی نیاز نداریم؛ مگر ارتش مهربانی، همه یکسان متولد شده‌ایم با چیزهایی مثل پول، مذهب و نژاد از هم متمایز شده‌ایم.

ما باید با چیزهای مشترکی که داریم دور هم جمع شویم، عشق و محبت چیزی است که ما همه نیاز داریم، ما باید به همه کمک کنیم و انسانیت این است.

ما می‌خواهیم با خوشحالی و سعادت دیگران زندگی کنیم، نه بدبختی آنها، در این دنیا اتاق(مکانی) برای همه وجود دارد و زمینی غنی که می‌تواند نیازهای همه را تهیه کند.

راه و مسیر زندگی می‌تواند زیبا باشد؛ اما ما راه را گم کرده‌ایم.

در این دنیا ما به انسانیت، مهربانی، ملایمت و نجابت نیاز داریم، بدون این ویژگی‌ها زندگی خشن خواهد شد و ما در مسیر زندگی گم خواهیم شد.

من مطمئنم صدا و نهضت ما به گوش میلیون‌ها انسان در سراسر دنیا خواهد رسید.

بیایید با همدیگر برای دنیایی جدید تلاش کنیم؛ بیایید با همدیگر برای دنیایی آزاد به دور از غرض و موانع ملی، بدور از طمع ، تنفر و تعصب کار کنیم.

کشور ما زمین است و ما شهروند این جهان هستیم، همه یک نژاد داریم و آن نژاد انسان است، تصور کنید چه جهان زیبایی می‌توانیم، بسازیم. اگر همه برای کرامت انسانی احترام قایل شویم؛ بعد از آن هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

بیایید همه باهم ارزش اصلی زندگی را به خاطر بیاوریم، اجازه بدهیم انسانیت بازگردد و اجازه دهیم عشق و محبت زنده بماند.

من مطمئنم، من مطمئنم ما می‌توانیم دنیایی مهربان‌تر برای همه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024639

وب گردی

وب گردی