ضرورت راه‌اندازی استارت‌آپ در صنعت خودروسازی کشور

یکی از راه های توسعه صنعت خودرو در کشور، ترویج گفتمان و مفاهیم کاربردی این صنعت در کشور است که این مهم با برگزاری استارتاپ های تخصصی امکانپذیر است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، صنعت خودرو از جمله صنایع کاربردی و راهبردی در هر کشوری محسوب می‌شود و سال‌هاست که این صنعت با پیشرفت‌های روزانه رشد قابل توجهی کرده است. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری که متولی توسعه فناوری‌های حوزه حمل و نقل در کشور است درصدد برآمده تا با راه اندازی استارتاپ‌های حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، جان تازه‌ای به این صنعت بدمد.

در بخش خودروی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌هایی برای برگزاری مجموعه نشست‌های تخصصی با حضور متخصصان و فعالان صنعت و بازیگران فعال در نظر گرفته شده است. این نشست‌ها با هدف ترویج گفتمان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای هوشمند برگزار می‌شود. همچنین برنامه‌هایی برای برگزاری استارتاپ ویکندهای مرتبط با حوزه‌های نوین در حمل و نقل هوشمند جاده‌ای نیز در ستاد طراحی شده است.

صنعت خودروی کشور یکی از صنایعی است که باید با حضور متخصصان و جوانان ایرانی به صورت بومی و با اتکا به توانمندی‌های داخلی توسعه یابد. بر همین اساس برگزاری استارتاپ‌های تخصصی در این زمینه یکی از راه‌های موثر برای توسعه این صنعت است که توسط ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024642

وب گردی

وب گردی