نیروهای سوری قصد دارند با تسلط بر شهر مهم خان شیخون ادلب، تروریست‌ها را در شمال حماه محاصره کنند و ارتباط آنان را با ریف ادلب قطع کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، پس از نقض آتش‌بس توسط گروه‌های تروریستی، عملیات ارتش سوریه مجددا در ریف حماه آغاز شد و دامنه آن به جنوب استان ادلب رسید.

ارتش سوریه در ادامه این عملیات در جنوب استان ادلب، موفق شد بر شهرک «کفر عین» واقع در غرب شهر «خان شیخون» مسلط شود.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نیروهای سوری در شرق شهرک راهبردی «الهبیط» موفق شدند کفر عین را آزاد کنند و بدین ترتیب به هفت کیلومتری خان شیخون برسانند.

یک منبع میدانی اعلام کرد که یگان‌های ارتش در تلاش هستند که دامنه تسلط خود را اطراف شهرک راهبردی الهبیط گسترش دهند.

وی تصریح کرد که ارتش سوریه قصد دارد روستاها و مزارع اطراف الهبیط را ازاد کند. با آزادسازی این مناطق، تروریستها در ریف شمالی حماه محاصره می‌شوند و مسیرهای امدادرسانی به آنان از ریف جنوبی ادلب قطع می‌شود.

کما اینکه، با تسلط ارتش سوریه بر کفر عین، حلقه محاصره عناصر تروریستی جبهه النصره و جیش العزه در شمال حماه تنگتر شده است.

به گفته این منبع، جنگنده‌های سوری و روسی نیز حملات زیادی به مقرهای النصره در خان شیخون و مسیرهای امدادرسانی آنان در اطراف این شهر انجام دادند که آزادسازی کفر عین را تسهیل بخشید.


کفر عین در مسیر منتهی به خان شیخون واقع شده است و دروازه ورود به عمق استان ادلب و نفوذ در روستاهای و شهرک‌هایی است که به خان شیخون می‌رسد.

این در حالی است که پایگاه خبری «مراسلون» اعلام کرد که نیروهای سوری بامداد امروز چهارشنبه توانستند ارتفاعات «عاس» را نیز که در نزدیکی خان شیخون از محور غرب قرار دارد، آزاد کنند.

نیروهای سوری یکشنبه هفته جاری بر شهرک راهبردی الهبیط مسلط شد. الهبیط یکی از «نخستین قلعه‌های» موجود در مسیر منتهی به خان شیخون از محور غربی است.

در حال حاضر عملیات ارتش سوریه به سوی خان شیخون از سمت غرب (الهبیط) و شرق (شهرک سکیک) که به تازگی آزاد شد، ادامه دارد.

نیروهای سوری پس از آزادسازی شهرک سکیک و ارتفاعات اطراف آن، مواضع النصره را در ارتفاعات «ترغی» و شهرک «التمانعه» بمباران می‌کنند.

ارتش سوریه با این عملیات قصد دارد منطقه عاری از سلاح در ادلب را که بر اساس توافق «سوچی» قرار بود، تشکیل شود، با توسل به زور، از تروریست‌ها پس بگیرد.

در واقع ترکیه بر اساس این توافق قرار بود کاری کند که تروریست‌ها به همراه سلاح‌های خود از این منطقه خارج شوند. مقرر شده بود که این منطقه در استان ادلب تشکیل شود و ترکیه نیز ضامن خروج تروریست‌ها بود که نتوانست به تعهد خود جامه عمل بپوشاند.

کد خبر: 1024646

وب گردی

وب گردی