حضور کاروان شادی غدیر در ۲۲۰۰ نقطه تهران/ لبیک یا رسول الله شعار کاروان‌ها

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام با بیان اینکه «لبیک یا رسول الله» شعار امسال کاروان‌های شادی غدیر تعیین شده است، گفت: کاروان‌های شادی غدیر در ۲۲۰۰ نقطه پرجمعیت استان تهران در روز عید غدیرخم حضور خواهند یافت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، علی‌اکبر مداحی مسئول کمیته کاروان شادی غدیر و مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس گفت: همزمان با فرا رسیدن عید غدیر کاروان‌های شادی غدیر، به همت این کمیته، زیر نظر بنیاد بین‌المللی غدیر در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود که براین اساس دستورالعملی به شعبت هیأت رزمندگان در استان‌های مختلف ارسال شده است تا به منظور برپایی این کاروان‌ها در مساجد، امکان پر رفت‌وآمد اقدام کنند.

وی با اشاره به زمان قعالیت‌ این کاروان‌ها گفت: کاروان‌های شادی غدیر همزمان با دهه ولایت فعالیت خود را آغاز می‌کنند اما اوج برنامه‌های این‌ هیأت‌ها در شب و روز عید غدیر است.

مشارکت ۱۰۰۰ هیأت در برگزاری کاروان‌های شادی غدیر

مداحی با بیان اینکه ۱۰۰۰ شعبه هیأت رزمندگان در سراسر کشور مجاری برپایی کاروان‌های شادی غدیر هستند، تصریح کرد: ۴۰۰ هیأت بزرگ تحت پوشش هیأت رزمندگان اسلام در سراسر کشور فعالیت می کنند که ذیل آنها ۳۰۰ هیأت جوانان و ۳۵۰ هیأت بانوان فعال هستند و در مجموع بیش از یک هزار هیأت در سراسر کشور تحت پوشش هیئت رزمندگان اسلام قرار دارند که آن‌ها را مکلف کرده‌ایم تا در برپایی کاروان‌های شادی غدیر مشارکت داشته باشند.

اهداف برپایی کاروان شادی غدیر

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام افزود: این کاروان‌ها با هدف تبیین خطبه غدیر و انتقال پیام آن به اقشار مردم بالاخص نسل نوجوان، ترویج شادی در روز عید سعید غدیر خم (عیدالله اکبر)، توزیع هدایا به خصوص به کودکان و نوجوانان و اطعام در مناطق فقیرنشین و پذیرایی در همه مناطق، فعالیت خواهند داشت.

دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برپایی کاروان شادی غدیر

وی با اشاره به مشارکت دیگر نهادها در برپایی کاروان‌های شادی غدیر گفت: امسال آستان قدس رضوی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، معاونت فرهنگی سپاه و بسیج، سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت اجتماعی فرهنگی ناجا و صدا وسیما در برپایی کاروان‌های شادی غدیر مشارکت خواهند داشت.

برپایی ۲۲۰ کارون در استان تهران

مداحی با اشاره به برنامه‌های کاروان‌های شادی غدیر در استان تهران تصریح کرد: امسال در استان تهران ۲۲۰ کاروان شادی یعنی ۱۱۰ کاروان در شهر تهران و ۱۱۰ کاروان نیز در شهرستان‌های استان تهران راه‌اندازی خواهد شد و بناست این کاروان‌ها توسط تشکل‌های حاضر در مساجد بزرگ اجرایی شود و کمیته غدیر تنها سخنران، روایتگر، مداح نوجوان یا نوگل حسینی و هدایای کودکان را تأمین کند.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام افزود: پخش مولودی و سرود، روایتگری غدیر توسط روحانی کاروان، مدیحه‌سرایی و مولودی خوانی مداحان نوجوان، توزیع کیک و شکلات، توزیع هدایای کودکان و توزیع بسته متبرکه حرم امام رضا(ع) از جمله برنامه‌های این کاروان‌های شادی خواهد بود.

مشارکت ۲۲۰ مسجد در برپایی کاروان‌های شادی غدیر

وی اضافه کرد: در برپایی کاروان‌های شادی غدیر در استان تهران، ۲۲۰ مسجد به عنوان مدیران این کاروان‌ها مشارکت خواهند داشت که به منظور هماهنگی این افراد در هفته گذشته همایش «خادمان غدیر» در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران برگزار شد.

حضور کاروان‌های شادی غدیر در ۲۲۰۰ نطقه تهران

مداحی گفت: هرکدام از کاروان‌های شادی غدیر در استان تهران علاوه بر مساجد در ۱۰ نقطه شامل میادین، ایستگاه‌های مترو، بوستان‌ها و دیگر امکان پررفت‌و‌امد نیز حضور خواهند یافت که در مجموع جشن شادی در ۲۲۰۰ نقطه تهران برپا خواهد شد.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام با بیان اینکه کاروان‌های شادی غدیر در تهران همزمان با روز عید غدیر به صورت متمرکز راه‌اندازی خواهد شد، افزود: بناست ماشین‌های این کاروان‌ها روز عید در برابر فاطمیه بزرگ تهران آذین‌بندی شود و با اخذ تجهیزات لازم از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب در مناطق پیش‌بینی شده حضور یابند.

مداحی ادامه داد: شعار این کاروان‌ها امسال «لبیک یا رسول‌الله» تعیین شده است لذا آذین‌بندی کاروان‌ها براین اساس انجام خواهد شد.

مردم در برپایی کاروان‌های شادی غدیر مشارکت کنند

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام گفت: تمام خیّرین برای کمک و مشارکت در این برنامه، می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به نشانی فاطمیه بزرگ تهران در تقاطع خیابان‌های فاطمی و کارگر تحویل و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۴۱۴۵۷ به نام هیأت رزمندگان اسلام واریز کنند.

وی در پایان گفت: مردم و خیرین می‌توانند با هماهنگی دفتر مرکزی هیأت رزمندگان، کمک‌های غیر نقدی خود در قالب وسیله نقلیه، دوربین فیلمبرداری و عکاسی، شکلات، شیرینی و شربت و همچنین هدایا ویژه کودکان را کمک‌رسانی کنند، همچنین مداحان نوجوان نیز برای مشارکت و همراهی در این کاروان‌ها می‌توانند به این دفتر در فاطمیه بزرگ تهران مراجعه کنند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1024661

وب گردی

وب گردی