افزایش درآمدهای ارزی کشور با ارتقای تعاملات بین‌المللی آزمایشگاهی

افزایش درآمدهای ارزی با کمک ارتقای تعاملات بین المللی آزمایشگاهی محقق می‌شود، بنابراین شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جاری این موضوع را پیگیری می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، برنامه کلان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری در سال‌های 98 و 99 ارتقای تعاملات بین المللی با هدف افزایش درآمدهای ارزی برای کشور است.

تنها راه چاره رهایی از اقتصاد نفتی و سنتی، توسعه صنایع دیگر و فناوری‌های مدرن در کشور است. اگر بتوانیم صنایع مختلفی چون صنعت گردشگری، صنایع دستی و فرهنگی، صنعت فناوری‌های نوین مانند نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و غیره را در کشور توسعه دهیم می‌توانیم به رهایی از اقتصادی نفتی که سالهاست گریبان گیر این کشور است، امیدوار باشیم.

یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند کمک بزرگی به افزایش درآمدهای ارزی کشور کند، صنعت آزمایشگاهی کشور است. صنعتی که با حضور متخصصان و فناوران داخلی در چند سال اخیر توسعه قابل قبولی یافته است. این صنعت رو به رشد ظرفیت زیادی برای رونق‌دهی به اقتصاد کشور دارد، به همین دلیل شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درصدد برآمده است که تعاملات بین المللی خود را با دیگر کشورها افزایش دهد.

از جمله راه‌های کسب درآمد بین المللی در شبکه آزمایشگاهی، «ارائه خدمات آزمایشگاه بین الملی»، «پیاده سازی استانداردها و ممیزی»‌ و «برگزاری دوره‌های آموزشی» است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024687

وب گردی

وب گردی