مغز خود را در خوردن سبزیجات فریب دهید

مطالعات نشان می دهد افرادی که علاقه ای به خوردن سبزیجات ندارند، می توانند مغز خود را در دوست داشتن سبزیجات فریب دهند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، حدود 90٪ از بزرگسالان آمریکایی میزان سرانه لازم سبزیجات را در روز مصرف نمی کنند. هر فرد بزرگسالی در جهان باید حداقل 2 تا 3 فنجان سبزیجات را در روز بخورد. بسته به سن افراد، کودکان باید روزانه 1 تا 3 لیوان سبزیجات میل کنند ، اما بیشتر آنها معمولا به اندازه کافی مواد لازم را دریافت نمی کنند.

با توجه به این که تعداد زیادی از افراد در رژیم غذایی خود سبزیجات ندارند ، متخصصان به این فکر افتادند که آیا افراد می توانند خود را برای دوست داشتن یا حداقل بیشترخوردن آنها آموزش دهند و یا این که چگونه می توانند به بچه های خود بیاموزند که سبزیجات را دوست داشته باشند. برای بسیاری از مردم خوردن سبزیجات تازه، مقرون به صرفه و یا قابل تحمل نیست.

حال مطالعات جدید نشان داده اند که مغز شما می تواند با خوردن سبزیجات بیشتر سازگار شود. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر افراد هنگامی که اجناس دارای برچسب های توصیف کننده و هیجان انگیزتری هستند و به سلامتی و توصیه به سالم ماندن اشاره نمی کنند، بیشتر سبزیجات خوردند.

در این تحقیق مشخص شد هنگامی که لوبیا سبز به عنوان "لوبیای سبز شیرین با صدف های ترد" توصیف شده باشد ، مردم 25٪ بیشتر برای خوردن آن مشتاق شده اند. این تحقیق همچنین نشان داد که شما اگر احساس خوبی نسبت به خوردن غذاهایی که سبزیجات دارند داشته باشید و یا در نتیجه خوردن آنها نوعی بهبود درسلامت خود مشاهده کنید ، نسبت به خوردن آنها مشتاق تر می شوید.

در همین رابطه «سینتیا استاد» یک متخصص تغذیه جامع در دانشگاه «بولدر» کلرادو ، متخصص در روابط غذایی و روانشناسی در خوردن غذا ، عدم وجود سبزیجات در بسیاری از رژیم های غذایی را به دسترسی به محصولات کشاورزی سالم و یا برنامه های شلوغ کاری و روزانه که مانع از سالم خوردن افراد می شود ، نسبت می دهد.

وی در این رابطه به روزنامه هافینتگتون پست گفت : آنچه که من از بیشتر مردم می شنوم این است که «می دانم که باید بیشتر سبزیجات بخورم». «من با سبزیجات مشکل خاصی ندارم و طرفدار آن هستم». «من می خواهم سبزیجات بخورم اما نمی دانم چگونه آنها را تهیه کنم». «وقت ندارم که آنها را بخرم».« وقت آماده کردن آنها را ندارم ». «وقت پخت و پز ندارم».

علاوه بر این ها باید گفت که بسیاری از آمریکایی ها به ویژه در مناطق کم درآمد ، دسترسی کافی و درستی به میوه و سبزیجات تازه ندارند.

در همین راستا «جیل پترسون»، متخصص تغذیه و مشاور رژیم غذایی و همچنین متخصص در تغذیه مدرسه و برنامه های سلامتی کارمندان مستقر در کنکتیکات می گوید که بسیاری از مشتری های او اعلام کرده اند که سبزیجات تازه را نمی خرند یا نگهداری نمی کنند زیرا خیلی سریع خراب می شوند.

به عقیده وی یکی از راه حل های بالا بردن سرانه مصرف افراد، استفاده از سبزیجات کنسرو شده یا یخ زده است که البته سبزیجات فریز شده به همان اندازه همان سبزیجات تازه سرشار از مواد مغذی بوده و دارای ماندگاری بیشتری هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024723

وب گردی

وب گردی