2018 رکورد تمام آلودگی های قرن را شکست

سطح دی اکسید کربن در جو زمین در سال 2018 به حدی رسیده است که سیاره آبی طی  هشتصد سال گذشته به خود ندیده است ، گزارش های هواشناسی  تأکید می کند که آلودگی  فزاینده زیست محیطی ناشی از فعالیت های انسانی ، آسیب های جبران ناپذیری به زمین زده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سطح دی اکسید کربن در جو زمین در سال 2018 به حدی رسیده است که سیاره آبی طی 800000 سال گذشته به خود ندیده است ، گزارش های هواشناسی تأکید می کند که آلودگی فزاینده زیست محیطی ناشی از فعالیت های انسانی ، آسیب های جبران ناپذیری به زمین زده است.

طبق گزارش جدید دولت فدرال آمریکا، دی اکسید کربن و سایر گازهای مهم گل خانه ای از جمله متان و اکسید نیتروژن ، افزایش و انتشار سریع خود را در سال گذشته همچنان ادامه دادند در حالی که سطح جهانی دریاها به رکورد بالاترین میزان خود رسیده است.

با توجه به گزارش وضعیت اقلیمی انجمن هواشناسی آمریکا در سال 2018، سطح متوسط جهانی دریاها در سال 2018 به رکورد جدید رسیده و برای هفتمین سال متوالی افزایش یافته است.

براساس این گزارش ، که توسط 470 دانشمند در 60 کشور جهان گردآوری شده، سطح متوسط جهانی دریاها و اقیانوس ها در حدود 3.2 اینچ بالاتر از میانگین سال 1993 است. سطح جهانی دریایی با میانگین 1.2 اینچ در هر دهه در حال افزایش است. سالی که در آن ثبت رکورد ارتفاع سنج ماهواره ای اقیانوس ها آغاز شد.

در مقیاس جهانی ، میزان گرمای اقیانوس های فوقانی کره زمین در سال 2018 به بالاترین رکورد خود رسیده است. اقیانوس ها بیش از 90٪ از گرمای اضافی زمین را از گرم شدن کره زمین جذب می کنند و تشکیل یخ های دریایی نیز در کمترین حد ممکن تقریباً رکورد جدیدی را به ثبت رسانده اند.

انجمن هواشناسی آمریکا به سرپرستی اداره ملی اقیانوسیه و اتمسفر ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد: « این رکوردها سال 2018 را درچهارمین رتبه از لحاظ درجه حرارت گرم سالانه جهانی قرار می دهد . رکوردهایی که از زمان شروع در اواسط دهه 1800 تا کنون سوابق بسیاری را به ثبت رسانده است. چهار سال گرم که از سال 2015 تا کنون آغاز شده و همچنان رکورد دار گرمای جهانی است. این سال همچنین رکورددار شدیدترین درجه حرارت و کمترین درجه حرارت تقریباً طی 68 سال گذشته بوده است. چندین نشانگر مانند سطح دریا و غلظت گازهای گلخانه ای موجود در جو نیز بار دیگر رکورد هایی را که یک سال قبل از آن نشان داده بودند، شکستند. »

انتهای پیام/

کد خبر: 1024729

وب گردی

وب گردی