شیوه تایید داروی بیماران خاص بازنشسته و دریافت هزینه از آتیه سازان حافظ

معاون فنی آتیه سازان حافظ گفت: بیماران خاص به ویژه بازنشستگان به دو صورت می‌توانند داروی خود را تهیه کرده و هزینه آن را از شرکت آتیه سازان حافظ دریافت کنندیک روش این‌که به داروخانه بیماران خاص در خیابان نجات اللهی یا هلال احمر مراجعه کرده و پیش فاکتور بگیرند یا از داروخانه‌ای که دارو را دارد خرید کرده و سپس فاکتور و نسخه را به شعبه آتیه سازان حافظ ببرند تا هزینه مطابق با تعرفه پرداخت شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از سازمان بیمه سلامت، مهدی فرزانه درباره داروی بیماران خاص یا صعب العلاج بازنشسته که طرف قرارداد بیمه تکمیلی شرکت آتیه سازان حافظ هستند، افزود: برای داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در شهر تهران دو داروخانه بیماران خاص در خیابان نجات اللهی جنوبی و داروخانه هلال احمر طرف قرارداد شرکت آتیه سازان حافظ هستند. زیرا بقیه داروخانه‌ها به علت مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی و عدم توانایی در تامین این داروها قرارداد نمی‌بندند.

وی ادامه داد: در زمینه تعهدات دارو در قراردادهای بیمه‌ای محدودیت‌هایی وجود دارد و برخی قراردادها مشمول پرداخت بعضی داروها می‌شوند و برخی از قراردادها تعهد پرداخت برای دارو را ندارد. در قرارداد بازنشستگی کشوری برای بیماران خاص و صعب العلاج، داروهای تخصصی مربوط به بیماری خاص مورد تعهد آتیه سازان حافظ است.

فرزانه گفت: نحوه پرداخت به این شکل است که به طور مثال پزشک معالج ۱۰ قلم دارو برای بیمار می‌نویسد که ممکن است ۶ قلم مربوط به درمان تخصصی و ۴ قلم دیگر مربوط به بیماری خاص وی نباشد. فرم بیماران خاص توسط پزشک معالج پر شده و در پرونده بیمار درج می‌شود که آن ۶ قلم دارو برای درمان تخصصی بیمار است. بیمار به داروخانه‌های طرف قرارداد شرکت آتیه سازان حافظ مراجعه کرده و داروخانه پیش فاکتور صادر می‌کند. سپس بیمار همان پیش فاکتور را به شعبه آتیه سازان حافظ می‌برد تا پزشک معتمد و کارشناس دارویی پس از بررسی این پیش فاکتور را تایید و معرفی نامه برای دریافت دارو را صادر و بیمار با معرفی نامه صادر شده به داروخانه مراجعه می‌کند.

معاون فنی شرکت آتیه سازان حافظ در پاسخ به این سوال که چرا داروخانه‌ها تعداد کمتری از داروها را به بیمار تحویل می‌دهند، گفت: دستورالعمل سهمیه و سقف تعداد دارو توسط بیمه‌های پایه برای داروخانه‌ها تعیین می‌شود و ارتباطی به بیمه‌های تکمیلی ندارد. بیمه تکمیلی در صورتی در تعداد داروی دریافتی محدودیت قائل می‌شود که به پایان قرارداد نزدیک شده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024743

وب گردی

وب گردی