مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 24 مرداد

ورود واحد کرج به صنعت ساخت هواپیماهای سبک، تبیین پایه‌های نظری اسلام سیاسی در یک اردوی دانشجویی و جمع شدن بساط کنکوراز جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌ فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز، بیست و چهارم مردادماه روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

کاهش ۱۳ درصدی اتکا به شهریه در واحد اردبیل

این عنوان روزنامه فرهیختگان به کاهش اتکا به درآمدهای غیرشهریه‌ای در واحد اردبیل اشاره دارد و به گفته اسحاق رسولی رئیس واحد اردبیل اگر سال گذشته، دانشگاه آزاد این استان، ۹۴ درصد اتکا به شهریه داشته، این اتکا به شهریه در بودجه امسال به حدود ۸۱ درصد کاهش یافته است و در حقیقت کاهش ۱۳ درصدی اتکا به شهریه را در بودجه امسال شاهد خواهیم بود.

ورود واحد کرج به صنعت ساخت هواپیماهای سبک

این عنوان روزنامه فرهیختگان در بحث افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت با توجه به گفته های رئیس واحد کرج، بیانگر برنامه های این واحد دانشگاهی در ورود به صنعت خودروسازی و ارتباط با صنایع هواپیمایی کشور است. در حال حاضر، واحد کرج در زمینه تولید ماشین برقی و ساخت هواپیماهای کوچک ورود کرده که نشان دهنده توانمندی این واحد دانشگاهی در ورود به صنایع گوناکون است.

تبیین پایه‌های نظری اسلام سیاسی در یک اردوی دانشجویی

این عنوان روزنامه فرهیختگان به طرح ولایت که دوره‌ای اندیشه‌ای است و توسط آیت‌الله مصباح‌یزدی و شاگردان وی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم طرح‌ریزی شده و ۲۰ سال است که برگزار می‌شود اشاره دارد. به‌‌‌گفته مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، طرح ولایت؛ فرصتی برای بازسازی فکری اخلاقی و معرفتی دانشجویان است. پس از تلاطم‌‌های فکری و سیاسی دانشگاه، دغدغه‌مندان این حوزه از جمله آیات‌عظام مصباح، جوادی‌آملی، فرزندان مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان بر آن شدند برای ایجاد جبهه‌ای توانمند بر اساس مبانی معرفتی در دانشگاه‌ها همت کنند و مانع نشر و گسترش گفتمان غیراصیل در دانشگاه‌ها شوند.

مهم‌ترین عناوین امروز بیست و چهارم مردادماه روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

دوم شهریور ماه؛ آخرین مهلت انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی

در این عنوان روزنامه آفرینش، آخرین مهلت انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی دوم شهریور ماه اعلام شده است که داوطلبان منقاضی دارای شرایط ثبت نام نهایت تا تاریخ تعیین باید برای ثبت نام به واحدهای دانشگاهی مربوط مراجعه کنند.

جمع شدن بساط کنکور

در این عنوان روزنامه آفرینش، به مافیای کنکور اشاره شده که استفاده و حضور در کلاس های این مراکز چقدر در تعیین رتبه های بالا برای داوطلبان موثر بوده؛ این درحالی است که این موسسات وارد ارائه مشاوره به داوطلبان برای انتخاب رشته شده و مبالغی کلانی را دریافت می کنند. تمامی این جریانات در شرایطی است که کمیسیون آموزش از جمع شدن بساط کنکور و ارائه 85 رشته که اصلا نیازی به کنکور ندارند خبر داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024759

وب گردی

وب گردی