امضای میثاق‌نامه برای برچیدن مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان

‌میثاق‌نامه خیرین و دولت برای برچیدن مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان امروز در این استان با حضور سرپرست آموزش و پرورش امضا شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ‌میثاق‌نامه خیرین و دولت برای برچیدن مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان امروز در این استان با حضور سرپرست آموزش و پرورش امضا شد.

این مراسم در شورای اداری سیستان و بلوچستان با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران این استان و جمعی از خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد.

در این مراسم خیرین و دولت برای برچیده شدن مدارس خشتی و گلی استان سیستان و بلوچستان و محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی این استان پیمان بستند.

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش در این مراسم گفت: به مردم ایران قول دادیم که در اول مهر پایان مدارس خشت و گلی را به جز مدارس سیستان و بلوچستان را جشن بگیریم اما برای حذف مدارس خشت و گلی این استان هم تلاش خود را آغاز کردیم و این مراسم در این راستاست.

وی با بیان اینکه کارگروه تسهیل امور خیرین تشکیل می‌شود، گفت: مجمع خیرین مدرسه‌یار و مجمع خیرین توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را کلید زدیم و از اول مهر انجمن خیرین دانش‌آموزی را کلید می‌زنیم و خیریه‌های آموزش‌یاری را نیز ایجاد می‌کنیم.

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ماجرای حذف مدارس خشتی و گلی از سطح کشور از سال 97 به طور جدی در دستور کار این سازمان قرار گرفت تا بتوانیم در آغاز سال تحصیلی جدید، جشن ملی برچیده شدن این مدارس را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد مدارس خشت و گلی کشور حدود 1000 کلاس درس بود، افزود: با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال 97 تا کنون حدود 600 کلاس جمع‌آوری شده و هم اکنون 300 کلاس درس باقی مانده است که این تعداد هم تا مهر سال‌جاری برچیده می‌شود.

شاه‌حسینی یکی از خیرین در این مراسم اعلام کرد که آمادگی دارد در ۲۰۰ نقطه از سیستان و بلوچستان که مدرسه ندارند، مدرسه جدید احداث کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024776

وب گردی

وب گردی