۸ انجمن اسلامی دانشجویان دستگیری حسن عباسی را محکوم کردند

۸ دفتر انجمن اسلامی( عضو دفتر تحکیم وحدت) اعلام کردند: دولت برخلاف شعارهایی انتخاباتی خود، شفافیت و آزادی خواهی را به حداقل رسانده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هشت انجمن اسلامی دانشجویان عضو اتحادیه دفتر تحکیم وحدت (انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی قزوین، الزهرا، پیام‌نور مشهد، صنعتی اسفراین، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، علوم پزشکی ایران و دانشکده فنی شریعتی) در محکومیت دستگیری حسن عباسی بیانیه‌ای صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: حسن عباسی که مدت‌هاست با زبان صریح در دفاع از انقلاب راستین امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بر منافقین و دو رویان و آنها که به خیال خام خود برای نظام مقدس جمهوری اسلامی نقشه می‌کشند، می‌تازد، باکی از دستگیری یا حبس در این مسیر ندارد که خود بارها این را عنوان کرده و به‌دفعات با تهدیدهای حضرات روبرو شده است؛ اما در دفاع از حق نباید کوتاهی کرد.

در ادامه این بیانیه عنوان‌ شده است: عباسی دی‌ماه سال ۹۶ در قرچک در سخنرانی خود از وزیر اطلاعات درباره اینکه چطور برخلاف سایر مسئولین، با احترام و تکریم منافقین و کانال ضدانقلاب روبرو می‌شوند سؤال کرد و همین مسئله پس از یک سال پیگیری هیئت دولت و معاونت حقوقی‌شان، به بازداشت و دستگیری او انجامید. طرح سؤالی که مطابق روح و جسم قانون اساسی از حقوق مسلم و اولیه مردم است، آن‌قدر در نظر آقایان سنگین آمد که از هیچ تلاشی برای حذف صدایش مضایقه نکردند. مگر چه کرده بود حسن عباسی، که چنین بربستن دهان او همت ورزیدند؟ چه نکته مهمی گفته بود که چنین به تکاپو افتادند؟ باید به یاد آورد شعارهایی را که رئیس محترم جمهور باافتخار سر می‌دادند. هنگامی‌که سینه سپر کرده و از «حقوق‌دان بودن» خود باافتخار یاد می‌کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: به‌راستی کدام حقوق‌دانی است که کمترین سؤال و پرسش از خود را ناحق خوانده و دعوی شکایت می‌کند؟ کدام حقوق‌دان است که با ادعای آزادی انتقاد (حتی از امام معصوم!) پا به عرصه می‌گذارد؛ ولی تمام هم‌وغم خود را برای بستن دهان منتقدان بکار می‌بندد؟ کدام حقوق‌دان است که بعد از اثبات بی‌گناهی و مبرا شدن یک شهروند از اتهام قبلی، بجای پاسخگویی به سؤالات ایجادشده در رابطه با خود؛ به بهانه‌ای جدید علیه او پرونده‌سازی می‌کند.

در ادامه این بیانیه بیان‌شده است: کاش نیمی از شعارهای تحمل مخالفی که رئیس‌جمهور در ابتدای سال تحصیلی به کودکان دبستانی می‌گوید، در رفتار خودشان بروز می‌کرد و کاش دولت محترم به همان اندازه که در بستن دهان منتقدان پافشاری و پیگیری داشت، در بستن دست رانت‌خواران و جیره حقوق‌بگیران نجومی همت می‌ورزید. البته در روزهای اخیر شاهد پاسخ افشا کنندگان حقوق‌های نجومی، چیزی جز برکناری و خارج کردن ایشان نیست.

در این بیانیه تاکید شده است: در دولتی که با شعارهای پرزرق‌وبرق آزادی روی کار آمده است، کمترین چیزی که می‌بینیم تحمل مخالف است. شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها به کمترین حد خود رسیده و اعتدال و منطق یافت نشدنی است. در روز مشارکت اجتماعی، که بارزترین مؤلفه تحقق مردم‌سالاری دینی است، حتی دیگر زحمت کارهای نمادین را هم به خود نمی‌دهند؛ بلکه صدای کمترین انتقاد مردم نیز بسته می‌شود تا نشانگر توجه بالا به امر مشارکت اجتماعی و انتقادپذیری باشد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: خواسته ما از هیئت دولت، بازگشت از راهی است که هیچ نتیجه‌ای را برای مردم به همراه نداشته. از برجام که تمام ارکان دولت به آن گره‌زده شد و آن را تنها راه‌حل دیدند تا رفتارهایی که با منتقدین خود دارند. فرصتی که تا انتهای این دولت باقی است اگرچه ازنظر زمانی زیاد نیست؛ اما امکان ایجاد تغییر و تحول زیادی را در خود دارد. امید است هیئت محترم دولت، به نحو احسن از این فرصت باقیمانده استفاده کرده؛ و به نفع مردم، به رویکردهای بی‌فایده قبل خاتمه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024777

وب گردی

وب گردی