پرداخت خسارت اموال در ایران و به ریال انجام می شود

مسئول بیمه حج ۹۸ در زمینه بیمه بار زائران گفت: پرداخت خسارت اموال توسط بیمه گر در داخل کشور ایران و به ریال خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اناری مسئول بیمه حج ۹۸ درباره موضوع بیمه بار حجاج کشورمان افزود : بار همراه بیمه شده شامل ساک و سایر متعلقات تحت مالکیت زائر که نظر عرفی بار محسوب می شود همچنین دوربین عکاسی و دوربین فیلمبرداری خواهد بود.

مسئول بیمه حج ۹۸افزود: محاسبه خسارت بار بر اساس قیمت روز اجناس در بازار ایران و پس از کسر ۲۵ درصد استهلاک و تا سقف تعهدات است.

وی تصریح کرد: جبران خسارت وارده به بار هر یک از حجاج بیمه شدگان در مسیر رفت تا سقف ۱۰ میلیون ریال خواهد بود.

اناری افزود: میزان جبران خسارت وارده به بار بیمه شده در طول اقامت و در مسیر برگشت تا سقف ۳۰ میلیون ریال است.

وی در خصوص خسارت وارده به دوربین عکاسی و فیلمبرداری نیزگفت:حداکثر خسارت پرداختی برای هر دستگاه دوربین فیلمبرداری یا عکاسی از مبلغ ۱۰ میلیون ریال بیشتر نخواهد کرد.

مسئول بیمه حج ۹۸ با اشاره به خطرات تحت پوشش بیمه مسئولیت بار گفت: این خطرات شامل آتش سوزی، پرت شدن بار از روی وسیله نقلیه حامل کالا، عدم تحویل و جا ماندن و مفقود شدن بار، آبگرفتگی، سقوط هواپیما، مورد دستبرد قرار گرفتن و شکستن و آسیب‌دیدگی کالا در حین حمل یا هرگونه خطری که منجر به آسیب تمام یا بخشی از بار بیمه شدگان می شود.

به گفته وی، محدوده زمانی و مکانی مشمول تعهدات بیمه گر در مسیر رفت از زمان تحویل بار هریک از بیمه شدگان به مدیر کاروان و یا شرکت هواپیمایی تا هنگام ورود به کشور عربستان است.

وی افزود : محدودیت زمانی و مکانی مشمول تعهدات بیمه گر در مدت اقامت و مسیر برگشت از زمان ورود به کشور عربستان و مدت اقامت تا زمان تحویل به بیمه شده در کشور ایران هم خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024801

وب گردی

وب گردی