سرقت اطلاعات پذیرفته شدگان کنکور

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با توجه به اعلام نتایج کنکور سراسری به پذیرفته شدگان برای انتخاب رشته هشدار داد: حتماً مراقب باشند تا در هنگام انتخاب رشته در دام افراد سودجو و مجرمان سایبری نیفتند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ دوم رامین پاشایی گفت: در این روزها با توجه به اعلام نتایج اولیه کنکور برای انتخاب رشته شاهد انواع تبلیغات مشاوره و انتخاب رشته مجازی و... در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی هستیم که به انتخاب رشته پذیرفته شدگان با توجه به رتبه و شرایط شان کمک کنند.

وی افزود: بسیاری از این تبلیغات دروغ بوده و از سوی افراد سودجو و مجرمان سایبری در قالب مشاوران تحصیلی صورت می‌گیرد و هدفی جزء بهره‌برداری‌های مالی ندارند و حتی درگاه‌های بانکی آنها فیشینگ بوده و به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هستند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: به تازگی شاهد برپایی کانال‌ها و گروه‌های مختلف و جعلی با نام مؤسسات و آموزشگاه‌های معتبر و همچنین بات‌هایی با نام سازمان سنجش در شبکه‌های اجتماعی می‌باشیم که هدف آنها تنها سرقت اطلاعات و در نهایت برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی آنان است.

وی افزود: بعد از عضویت در این کانال‌ها و گروه‌ها، داوطلبین به بات‌های مختلف هدایت شده و بعد از شروع گفت‌وگو اقدام به وارد نمودن اطلاعات فردی، شهر مورد نظر، رشته انتخابی و ... نموده و در ادامه جهت ارائه مشاوره و راهنمایی و یا ثبت انتخاب رشته از کاربر خواسته می‌شود وجه مورد نظر را از طریق درگاه بانکی اعلامی واریز کند.

سرهنگ دوم پاشایی تأکید کرد: این درگاه‌ها جعلی بوده و تنها با هدف سرقت اطلاعات بانکی کاربران طراحی شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: حتی در سال‌های گذشته موردی را شاهد بودیم که فردی اقدام به سرقت اطلاعات پذیرفته شده کنکور نموده بود و با ورود به سایت و با تغییر دادن کد رشته‌های انتخابی برای فرد پذیرفته شده، باعث عدم پذیرش در مرحله بعد شده بود.

سرهنگ دوم پاشایی به پذیرفته شدگان کنکور برای انتخاب رشته هشدار داد: حتماً برای کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی به هر کسی و هر نوع تبلیغاتی در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند و حتماً به متخصصین واقعی این امر مراجعه کند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا یادآور شد: حفظ و نگهداری اطلاعات پذیرفته شده بر عهده خود وی است و نباید این اطلاعات را در اختیار دیگران بگذارد چرا که احتمال سوءاستفاده از این اطلاعات وجود دارد. همانگونه که در سال گذشته به خاطر حسادت شاهد یک مورد پرونده بودیم که با توجه به داشتن اطلاعات پذیرفته شده و تغییرات در ثبت نام وی، باعث پذیرفته نشدن شاکی در دانشگاه مورد نظر بودیم.

وی تاکید کرد: پذیرفته شدگان کنکور به هیچ عنوان اطلاعات سازمان سنجش خود را دراختیار دیگران قرار ندهند و حتماً خودشان اقدام به انتخاب رشته نمایند و اگر قرار است کسی یا مشاوری برای آنها انتخاب رشته نماید حتماً در حضور خودشان باشد و خودشان اطلاعات ورود را وارد نمایند، تا کسی نتواند از اطلاعات آنها سوءاستفاده نماید.

سرهنگ دوم پاشایی با بیان اینکه پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، گفت: شهروندان و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024803

وب گردی

وب گردی