مقابله با فساد جهادگونه باشد/ مساله کشمیر مصیبت جهان اسلام است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مساله کشمیر از مصیبت های جهان اسلام است، گفت: مقابله با فساد و بروکراسی اداری باید جهادگونه باشد تا موانع رشد را از بین ببرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: ما در محضر خدا هستیم و سرنوشت ما در دست او است. خداوند از ما می خواهد که انصاف داشته باشیم. پس چگونه است که مخلوق از خالق اطاعت نمی کند و در برابر کسی که حیات و عزت و ذلت ما در دست او است نافرمانی می کنیم.

وی ادامه داد: چگونه است که ما در محضر خدا به دروغ، تهمت و بدگویی می پردازیم و اعمالی انجام می دهیم که مورد غضب خداست. خدا را ناظر بر اعمال و حاضر بدانیم تا بتوانیم در برابر وسوسه های شیطان ایستادگی کنیم.

صدیقی در ادامه با تبریک اعیاد ماه ذی الحجه و به ویژه عید غدیر خم، اظهار داشت: در ماه ذی الحجه درهای رحمت الهی به روی مومنان باز است پس سعی کنیم از این موقعیت به خوبی استفاده کنیم. امامت عهد الهی است و با انتخاب و شورا ایجاد نمی شود. ولایت واسطه فیض و مسئول حکومت و مقتدای مومنین است و همه اینها در وجود امام معصوم وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: ولایت آمد تا دل های بشری را در یک زنجیره ای به هم پیوند دهد تا جامعه بشری که یک مجموعه به هم پیوسته و در مسیر است و یک مقصد واحد دارد را به درستی هدایت کند. ولایت محک انسان هاست و نفوذی ها را کنار می زند.

صدیقی عید غدیر را بزرگترین روز عالم امکان و آغاز حرکت به سوی منجی نهایی و تضمین دین دانست و گفت: در این روز باید تمام شادی ها بروز کند. همه مومنان در این روز باید پاکیزه ترین لباس هایشان را بپوشند و بزرگداشت روز غدیر را جدی بگیرند. همه ما باید نشان دهیم عاشق علی (ع) و مشتاق امام زمان (عج) هستیم.

وی تاکید کرد: اطعام در روز عید غدیر بسیار با اهمیت است. همه ما باید دست به دست هم دهیم تا روز غدیر را به بهترین شکل گرامی بداریم.

اقتدار صنعت دفاعی ایران یکی از معجزات انقلاب اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه است

حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه نماز جمعه دوم این هفته با اشاره به ۳۱ مرداد سالروز صنعت دفاعی کشور، گفت: اقتدار صنعت دفاعی ایران یکی از معجزات انقلاب اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه است. ما در این حوزه حرکت جهشی داشته ایم و توانسته ایم این مسیر طولانی را یک شبه بپیماییم.

وی با اشاره به اقدام نیروی هوا فضای سپاه در انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا، گفت: موشکی که پهپاد آمریکایی را ساقط کرد توسط جوانان انقلابی ایران تولید شده بود و کاملا بومی است. تحلیلگران خارجی درباره این اقدام ایران می گویند این اقدام ایران تنها هدف قرار دادن یک پهپاد نیست بلکه نشانه غلبه یک تمدن بر تمدنی دیگر بود. این اقدام نشانه افول قدرت استکباری آمریکاست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دستاوردهای صنعت دفاعی کشور، اظهار داشت: ایران اسلامی در صنعت دفاعی دستاوردهای بسیاری داشته و در بعد هواپیماسازی نیز توانسته جنگنده های بسیار پیشرفته ای را در داخل تولید کند که این اقدام مورد تایید مقام معظم رهبری است. ما در ساخت زیردریایی و رادارها هم پیشرفت های بسیاری داشتیم که باید با توضیح این موارد موجبات خوشنودی مردم و محور مقاومت را به وجود بیاوریم.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر نماینده انصارالله یمن با مقام معظم رهبری، گفت: مردم یمن عجب مقاومت جانانه ای کردند آنها با دست خالی و با اینکه در محاصره کامل هستند ۵ سال است که در مقابل آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی ایستاده و با وجود شهادت ۸۰ هزار کودک همچنان مقاومانی سرافراز هستند و در مقابل آنها سعودی ها و اماراتی ها مستاصل شده و به جان هم افتاده اند.

پیروزی قطعی از آن مردم یمن است

وی با تسلیت شهادت برادر رهبر انصارالله یمن، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند پیروزی قطعی از آن مردم یمن است و سعودی ها شکست خواهند خورد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حوادث کشمیر، اظهار داشت: مساله کشمیر از مصیبت های جهان اسلام است، توقع نمی رفت حکومت هند برخلاف قوانین بین المللی عمل کند. این اقدام آنها برخلاف وجدان بشری، انصاف و حتی قوانین داخلی خود این کشور است. ما به آنها توصیه می کنیم در این اقدام تجدید نظر کنند و بدانند ظلم عاقبت ندارد و دست از این حرکت بردارند.

صدیقی در ادامه سخنان خود به سفر شیخ زکزاکی به هندوستان اشاره کرد و گفت: شیخ زکزاکی در بیمارستانی در هندوستان بستری است اما در آنجا هم اجازه درمان به او نمی دهند، این اقدام آنها با حقوق بشر همخوانی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسائل اقتصادی اشاره و تصریح کرد: باید قیمت دلار را تثبیت و به صادرات بهای بیشتری داد تا صادرات برای کشور ارزش افزوده داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران، مبارزه با فساد و قاچاق را بسیار مهم دانست و گفت: از آقای رئیسی که شمشیر مبارزه با فساد را برداشته اند تشکر می کنیم. مقابله با فساد و بروکراسی اداری باید جهادگونه باشد تا موانع رشد را از بین ببرد.

کد خبر: 1024836

وب گردی

وب گردی