حضور واحد علوم و تحقیقات در پروژه‌‌های نفت و انرژی/ ایجاد دفاتر صنعتی در دانشگاه

رئیس واحد علوم‌ و‌ تحقیقات گفت: واحد علوم‌ و‌ تحقیقات تنها نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در پروژه ملی ازدیاد برداشت از ذخایر نفت بوده که همراه با 12 دانشگاه برتر دولتی کشور مأمور انجام این پروژه شده است.

رضا مسعودی رئیس واحد علوم و تحقیقات در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه‌‌‌‌ها در حل مسائل جامعه گفت: دانشگاه به عنوان پایگاه تولید علم در کشور نقش تعیین کننده‌‌‌ای در حل مسائل کشور دارد، برهمین مبنا دانشگاه آزاد اسلامی که بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی در ایران است برای رفع چالش‌‌‌‌‌های موجود گام‌‌های بلندی برداشته و در بسیاری از امور مهم و حیاتی کشور ورود کرده است؛ در حقیقت این دانشگاه، نسبت به دیگر دانشگاه‌‌‌های کشور پیشگام در حل معضلات موجود شده است.

وی درباره ماموریت دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در حل مسائل کشور افزود: اگر ماموریت دانشگاه‌‌‌‌ها را تربیت نیروی انسانی برای حل مشکلات کشور بدانیم که بعد از فارغ‌‌‌‌التحصیلی در صنایع مختلف مشغول به کار شوند، بدون تردید دانشگاه‌‌ها نقشی تعیین‌‌کننده در حل مسائل کشور دارند. در واحد علوم و تحقیقات هم حوزه پژوهشی و ارتباط را با صنعت را در چند ماه اخیر گسترش دادیم و موضوعاتی که مورد نیاز صنعت است را با توجه توانمندی‌‌‌‌هایی که در واحد دانشگاهی ما وجود دارد انجام دادیم و از بازاریابان مختلف دعوت کنیم تا با شناسایی نیازهای موجود در صنعت این حلقه وصل دانشگاه با صنعت را ایجاد کنند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات در ادامه درباره توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت در چند ماه اخیر برای این واحد دانشگاهی و ثمرات آن خاطرنشان کرد: در حقیقت با شناسایی نیازهای موجود در صنعت، دانشجویانی هم که با هدف حل مسائل کشور تربیت شدند با توانمندی لازم در صنایع گوناگون حضور پیدا خواهند کرد؛ به این ترتیب کلیه این افراد با ارائه توانمندی خود به صنعت، بعد از فارغ‌‌‌التحصیلی جذب همین صنایع می‌‌‌شوند. در حقیقت این رویداد علاوه بر تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت منجر به اشتغال‌‌‌‌‌‌‌‌‌زایی برای فارغ‌‌‌‌‌‌التحصیلان هم خواهد شد.

مسعودی درباره صنایع طرف قرارداد با این واحد دانشگاهی تاکید کرد: در حال حاضر، واحد علوم و تحقیقات تنها نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در پروژه ملی ازدیاد برداشت از ذخایر نفت بوده که همراه با 12 دانشگاه برتر دولتی کشور مامور انجام این پروژه شده است. البته برای انجام این کار از واحد خارک، شیراز و امیدیه هم کمک خواهیم گرفت؛ همچنین در حوزه انرژی و وزارت صنعت هم تعاملات و قراردادهایی با صنایع مرتبط داشتیم و سرمایه‌‌‌‌گذاری‌‌‌هایی هم در حوزه کشاورزی انجام شده است. برای توسعه بحث کشاورزی با توجه به اهمیت این مسئله در کشور، درصددیم تا یک شرکت دانش‌‌‌بنیان در حوزه بایو‌‌‌تکنولوژی کشاورزی ایجاد کنیم که مقدمات آن فراهم شده است.

وی درباره ایجاد دفاتر صنعتی در واحد علوم و تحقیقات برای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت متذکر شد: درصددیم تا شرایط لازم برای ایجاد دفاتر صنعتی و حضور صاحبان صنعت را در واحد علوم و تحقیقات ایجاد کنیم و از سوی دیگر حضور استادان جوان در صنایع مختلف کشور تحت عنوان گذراندن فرصت‌‌های مطالعاتی، زمینه‌‌ساز حضور در صنایع مختلف و شناسایی مشکلات موجود است که این امر، پل ارتباطی مستحکمی برای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت خواهد بود.

رئیس واحد علوم و تحقیقات در پایان تصریح کرد: آنچه مسلم است، بزرگ‌ترین دستاورد آشتی دانشگاه با صنعت، اشتغال‌‌زایی در کشور و ایجاد زمینه مناسب برای تولید کالای داخلی با بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مندی از نیروی متخصص داخلی است. به این ترتیب، دانشگاهیان ما با شناسایی نیازهای موجود در صنعت به کمک صنایع مختلف رفته و در این تقویت ارتباط، بسیاری از فارغ‌‌‌‌‌‌التحصیلان دانشگاه‌‌ها مشغول به کار شده و اشتغال‌‌‌‌زایی گسترده همراه با خودکفایی برای تولید محصولات حیاتی و مورد نیاز در کشور رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024847

وب گردی

وب گردی