تاسیس اولین مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی توسط واحد بروجرد/ درآمدزایی 3 میلیارد ریالی از تولید انبوه گیاهان دارویی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: اولین مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی استان لرستان را تاسیس کردیم و در این راستا درآمدزایی به مبلغ 300 میلیون تومان در حوزه گیاهان دارویی داشتیم.

داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در راستای افزایش درآمدهای غیر شهریه ای گفت: افزایش درآمدهای غیر شهریه ای تا 18درصد، برنامه اصلی واحد بروجرد در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

وی افزود: واحد بروجرد در راستای افزایش درآمدهای غیر شهریه ای، به حوزه مسائل اقتصادی و گردشگری ورود پیدا کرده است؛ به دنبال این هستیم که با آماده سازی بسترهای اقتصادی، درآمدزایی بیشتری را برای واحد بروجرد طی سال های آتی داشته باشیم.

جاوید ادامه داد: آموزش های کوتاه مدت برای دانشجویان و استفاده از اماکن ورزشی، از دیگر برنامه های واحد بروجرد برای افزایش درآمدهای غیر شهریه ای است؛ در حوزه آموزش های کوتاه مدت با کمک مرکز آموزش های فنی و حرفه ای، مرکز SCD را تاسیس کرده ایم که دانشجویان با شرکت در این دوره های کوتاه مدت، با مسائل فنی و حرفه ای آشنا می شوند و در پایان دوره، مدرک معتبر دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تصریح کرد: افزایش ارتباط با بخش های برون دانشگاهی نیز جزو برنامه های اصلی واحد بروجرد خواهد بود؛ در این راستا قراردادی به مبلغ 300 میلیون تومان در حوزه گیاهان دارویی منعقد کرده ایم که خوشبختانه، مرحله اول پیش پرداخت به حساب دانشگاه واریز شده است.

جاوید خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد سالن های ورزشی که در سطح شهرستان تاسیس کرده است را به صورت دوره ای به شهروندان اجاره می‌دهد؛ همچنین این واحد دانشگاهی، اولین مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی استان لرستان را تاسیس کرده است بر همین مبنا، درصددیم تا تولید انبوه گیاهان دارویی را در دستور کار قرار دهیم تا از این طریق درآمدزایی داشته باشیم.

وی در پایان درباره فعالیت کلینیک های دندان‌‌‌‌‌‌‌‌پزشکی و بیماری های خاص واحد بروجرد را اصلی‌ترین فعالیت این واحد دانشگاهی در راستای افزایش درآمدهای غیرشهریه ای دانست و گفت: در کلینیک دندان‌‌‌‌‌‌‌پزشکی واحد بروجرد به‌جز بخش آموزش، همه روزه به مردم خدمت رسانی می شود که درآمدزایی بسیار خوبی را برای دانشگاه دارد. در کلینیک بیماری های خاص هم دیالیز بیماران کلیوی و شیمی درمانی بیماران سرطانی انجام می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024848

وب گردی

وب گردی