موافقت نکردن عربستان با افزایش پرواز هواپیماهای ایرانی برای انتقال حجاج

رئیس سازمان حج و زیارت از عدم موافقت مسئولان عربستان مبنی بر درخواست مسئولان کشورمان برای افزایش سه فروند هواپیمای اجاره‌ای برای افزایش ناوگان حمل و نقل هوایی ایران ایر برای انتقال هرچه سریعتر حجاج ایرانی به کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج، علیرضا رشیدیان افزود: به منظور کاهش مدت زمان بازگشت حجاج ایرانی و تسریع در عملیات انتقال زائران به کشورمان، درخواست افزوده شدن سه هواپیمای پهن پیکر اجاره ای هما به چرخه عملیات انتقال را داشتیم اما طرف سعودی با این درخواست موافقت نکرد.

وی با بیان اینکه به همین منظور به دنبال ارائه راهکارهای جدیدتری هستیم گفت: در نخستین روز از این عملیات ۲ هزار و ۹۰۰ حاجی با ۱۶ پرواز از فرودگاه مدینه منوره به مقصد کشورمان در حال انتقال هستند.

رشیدیان با بیان اینکه پروازهای امروز به مقصد شهرهای ساری، یزد و زنجان انجام می‌شود، گفت: در روزهای آتی بخشی از پروازها برای انتقال زائران مدینه قبل از فرودگاه جده به کشورمان انجام می شود.

وی گفت: علاوه بر این برنامه ریزی کردیم تا در نخستین روز آغاز عملیات انتقال حجاج کشورمان، با برقراری یک پرواز فوق العاده نسبت به انتقال سریعتر حجاج دارای شرایط خاص، بیماران، افراد دارای وابستگی های دارویی و یا مشکلات جسمی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی اولیه پروازهای بازگشت حجاج تا ۱۷ شهریور ماه ادامه می یابد.

رشیدیان افزود : شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی عملیات انتقال زائران کشورمان را به عربستان در نهایت ایمنی و دقت و با کمترین تاخیر در پروازها به انجام رسانده و امید است عملیات بازگشت حجاج را نیز در نهایت سلامت و امنیت و آرامش به انجام برسد.

امسال ۸۸ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی برای انجام حج تمتع از ۱۹ ایستگاه پروازی راهی عربستان شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024850

وب گردی

وب گردی