استخدام فعالان بخش خصوصی با ناملایماتی مواجه است

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، یکی از ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان را اعتماد به بخش خصوصی دانست و گفت: فعالان بخش خصوصی در حوزه استخدام با ناملایماتی روبرو هستند، برهمین اساس بخش دولتی باید ملزومات نوآوری بخش خصوصی را بشناسد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز همایش مجمع هماهنگی بخش خصوصی با محوریت ارزیابی توانمندسازی سرمایه‌های انسانی اظهار کرد: یکی از ابزار تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان اعتماد به بخش خصوصی است که از توانمندی شرکت‌های خلاق و فناور و استارت‌آپ استفاده کنیم تا با این کار زمینه توسعه اقتصادی و اشغال‌زایی در کشور هموار شود.

وی تصریح کرد: امروزه مهم‌ترین نیاز کشور امید و توجه به آینده درخشان است که همه ما در آن سهیم هستیم و باید با برنامه‌ریزی و فرایندی خاص این مسیر طی شود. بنابراین نگاه به برخی آمار یک‌جانبه امیدبخش نیست. باید نگاه به تجارب و موفقیت‌های جامعه فعالان بخش خصوصی در کشور جاری و ساری شود.

نیری تأکید کرد: در آینده پیش‌رو باید بخش خصوصی تلاش مضاعف داشته باشد و دولت هم تلاش می‌کند بستری برای حمایت از نوآوری و خلاقیت در کشور فراهم کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز یکی از مشکلات بخش خصوصی را عدم تناسب افراد مراجعه کننده برای استخدام در این بخش با نیروی انسانی مورد نیاز شرکت‌ها دانست و ادامه داد: امروز مهم‌ترین نیاز کشور توجه به امید آینده درخشانی است که نه منحصر به دولت و نه بخش خصوصی است، بلکه هر دو در ساختن آن سهیم هستند و تعامل بین آنهاست که کمک می‌کند یک آینده درخشان ساخته شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تشکر از همکاران خود در این معاونت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسهیل مجوزها در برگزاری مجمع امروز و بنیاد ملی نخبگان که باعث اعتباربخشی به مجمع شده و نیز حضور بخش خصوصی تاکید کرد: نگاه ما باید به تجاربی باشد که بخش خصوصی به دست آورده و نیز باید نمونه‌های موفق این بخش در حل مسائل کشور را در نظر داشته باشیم و بدانیم این بخش با وجود انجمن‌ها یا نهادهایی که مانع توسعه کسب و کار آنها بودند، توانسته به توسعه کشور کمک کند.

وی ادامه داد: این مجمع باعث خواهد شد که دولت سهم بیشتری از بخش خصوصی پیدا کند و نیز بخش خصوصی را نیز وادار به تلاش بیشتر می‌کند. امروز در معاونت علمی می‌کوشیم بخش دولتی نیز خصوصیات و لوازم بخش خصوصی از جمله نوآوری را بشناسد و متناسب با این ملزومات حرکت کند.

نیری اضافه کرد: فعالان بخش خصوصی در حوزه استخدام با ناملایماتی روبه‌رو بودند که تلاش داریم آنها را برطرف کنیم. همچنین به این بخش کمک می‌کنیم بتوانند خدمات خود به بخش دولتی را ارائه دهند و امیدواریم برگزاری مجمع فوق بتواند اهداف مورد نظر ما را محقق کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024885

وب گردی

وب گردی