شکایت اپل از یک استارت‌آپ به دلیل کپی‌کاری

شرکت اپل از یک شرکت استارت‌آپی به علت تولید کپی نرم‌افزار آیفون شکایت کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از ورج، بیش از یک سال است که شرکتی به نام «Corellium» آیفون‌های مجازی را به هکرها عرضه می‌کند. در این روش با قیمتی خاص امکان احضار یک آیفون مجازی در رایانه و تغییر مدل یا نسخه iOS از طریق یک «‌tab» ساده امکان‌پذیر است.

شرکت اپل اکنون خواستار خاموش کردن این آیفون مجازی شده است. در دادخواستی که برای اولین‌بار توسط بلومبرگ گزارش آن مطرح شده است، اپل ادعا می‌کند که احضار این آیفون مجازی حق کپی رایت شرکت iOS و فناوری‌های مرتبط با آن را نقض می‌کند. استفاده از سیستم Corellium به‌عنوان جایگزینی برای آیفون تقریباً غیرممکن خواهد بود؛ اما کپی‌برداری مستقیم iOS زمینه را برای ادعای اپل فراهم آورده است.

نماینده اپل اعلام کرد که هدف این شرکت از شکایت، پایان دادن به تحققات امنیتی که با حسن نیت انجام می‌شوند نیست بلکه هدف جلوگیری از ادامه فعالیت Corellium در کپی کردن آثار اپل است.

برخی از نگرانی‌های اپل نسبت به چیز‌هایی است که Corellium برای bug-hunting از آن استفاده می‌کند.

آیفون مجازی Corellium در درجه اول توسط محققانی که به دنبال کشف آسیب‌پذیری iOS و آیفون بودند؛ استفاده می‌شد و اغلب به جای اینکه در اختیار اپل قرار گیرد به معامله گران سوءاستفاده‌گر فروخته می‌شدند.

هنوز مشخص نیست که Corellium به این طرح شکایت چه پاسخی خواهد داد. Corellium سیاست مالکیت معنوی خود را در ماه گذشته به‌روز کرد. به دنبال تشکیل پرونده اپل، احضاریه صادر شد و این شرکت 21 روز بعد از تحویل فرصت پاسخگویی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024914

وب گردی

وب گردی