کتاب روش تدریس علوم اجتماعی در دوره ابتدایی منتشر شد

کتاب‌ روش تدریس علوم اجتماعی در دوره ابتدایی توسط شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی منتشر شد. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، کتاب روش تدریس علوم اجتماعی در دوره ابتدایی تألیف اکبر سلیمان‌نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور توسط شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در دو جلد شامل 6 فصل، 168 صفحه، 5 فصل و 152 صفحه منتشر شد.

در قسمت پیش‌گفتار این کتاب آمده است: اگرچه به طور کلی برنامه‌های درسی به‌ویژه برنامه درسی مطالعات اجتماعی وظایف انتقال میراث فرهنگی و بسط آن را برعهده دارند؛ اما در فرآیند آموزش نباید تنها به انتقال صرف میراث فرهنگی بسنده کرد. به همین دلیل در برنامه درسی مطالعات اجتماعی تلاش می‌شود ضمن انتقال و بسط باورها و ارزش‌های اجتماعی، زمینه‌های نقد و ارزیابی اخلاقی هنجارها از سوی دانش‌آموزان به وجود آید تا آنها بتوانند هنجارهای اجتماعی را بر مبنای آموزه‌های اسلامی نقد کنند.

تحولات دانش جهانی درباره یادگیری، حل مسائل یادگیری فراگیران را ایجاب می‌کند. از این رو متخصصان تعلیم و تربیت می‌کوشند شیوه‌هایی بیابند که با استفاده از آنها، کودکان امروزی را برای زیستن در دنیای پیش‌بینی‌ناپذیر فردا آماده کرد. براساس مصوبات سند تحول بنیادین، برنامه درس ملی و همسوسازی برنامه‌های درسی دوره ابتدایی با برنامه درسی ملی، رویکرد جدیدی اتخاذ و تلاش شده است که بین چهار عرصه اصلی یادگیری در برنامه درسی ملی یعنی خود، خلقت (آفرینش)، خلق (دیگر انسان‌ها) و خالق متعال، ارتباط منسجم، منطقی و معناداری به وجود آید و زمینه پرورش تفکر و ایجاد ایمانی عمیق نسبت به ارزش‌های الهی و انسانی فراهم شود.

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها و دانشگاه فرهنگیان در انتشار این اثر به شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی کمک کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024918

وب گردی

وب گردی