رشته‌های دانشگاهی باتوجه رشد فضای مجازی به‌روزرسانی می‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رشته‌های دانشگاهی با توجه به نیاز روز و رشد فضای مجازی به‌روزرسانی می‌شود.

یه گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی درباره تغییر و تحول در رشته‌های دانشگاهی با توجه به گسترش تکنولوژی اظهار کرد: یکسری از مشاغل از بین رفته است و طبق نیاز جامعه باید مشاغل جدیدی طراحی شوند؛ اما متأسفانه نظام دانشگاهی برای ورود رشته‌های جدید، خود را بازسازی نکرده است.

وی ادامه داد: کمیسیون مشترکی برای ساماندهی رشته‌های دانشگاهی بین نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شده است. این کمیسیون دو ماه قبل تشکیل شده و موضوعاتی که ابعاد اجتماعی و فرهنگی دارد، در این کمیسیون مشترک بررسی می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: چون فضای مجازی اهمیت روزافزون دارد، شورای مجزایی برای آن ایجاد شده است؛ اما موضوعات مشترکی بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی وجود دارد که همچنان درباره آنها تبادل نظر می‌شود.

عاملی خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک، شهرهای هوشمند، ارتباطات اجتماعی، خرید و کسب و کار، فضای مجازی را عرصه دوم زندگی کرده است؛ تا جایی که اکنون اقتصاد فضای مجازی پنجمین اقتصاد جهان شده و نزدیک به 6 تریلیون دلار ارزش اقتصاد دیجیتال است.

وی در پایان گفت: همچنین طبق توافق‌نامه بین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز ملی فضای مجازی، موضوع رسانه‌های اجتماعی در دستور کار کمیسیون مشترک شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز ملی فضای مجازی قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1024919

وب گردی

وب گردی