تولید سنسور بی‌سیم کنترل کننده سلامتی

مهندسان دانشگاه استنفورد سنسورهای بی‌سیمی ساختند که برای ردیابی سلامت ما به پوست می‌چسبند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از استنفورد، مهندسان استنفورد برچسب‌های آزمایشی تولید کردند که سیگنال‌های فیزیولوژیکی را از پوست می‌گیرند سپس این یافته‌های سلامتی را به صورت بی‌سیم به گیرنده‌‌ روی لباس منتقل می‌کند. این بخشی از یک سیستم به نام«BodyNet» است.

محققان برای نشان دادن این فناوری پوشیدنی، سنسورها را به مچ دست و شکم یک فرد می‌چسبانند تا نبض و تنفس شخص را با استفاده از چگونگی کشش و انقباض پوست با هر ضربان قلب تشخیص دهند.

زمانی‌که عضله مربوطه خم شود، برچسب‌های روی آرنج و زانوهای فرد با سنجش لحظه سفت یا شل شدن پوست، حرکات بازو و پا را ردیابی می‌کنند.

«BodyNet» در تنظیمات پزشکی از جمله نظارت بر بیماران مبتلا به اختلالات خواب یا شرایط قلبی استفاده می‌شود. دانشمندان در حال تلاش برای تهیه استیکرهای جدید جهت حس کردن عرق و سایر ترشحات برای ردیابی متغیرهایی مانند دمای بدن و استرس هستند. هدف نهایی ایجاد مجموعه‌ای از سنسورهای بی‌سیم است که به پوست می‌چسبند تا بتوانند انواع دقیق‌تری از شاخص‌های سلامتی را نسبت به تلفن‌ها یا ساعت‌های هوشمند ردیابی کنند.

دانشمندان امیدوارند که یک روز امکان تهیه یک مجموعه حسگر پوست کامل بدن برای جمع‌آوری داده‌های فیزیولوژیکی، بدون دخالت در رفتار طبیعی فرد امکان‌پذیر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024924

وب گردی

وب گردی