شناسایی 500 شرکت خلاق در عرصه زیست‌بوم

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری، از شناسایی 500 شرکت خلاق در عرصه زیست‌بوم خبر داد و گفت: هدف ما رفع موانع پیش روی کسب و کارهای نوین و خلاق است تا بتوان در قالب ارائه خدمات در فضای کسب و کار و کمک به توسعه بازار این شرکت‌ها از آنها حمایت کرد.

سید محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به ماموریت معاونت علمی و فناوری در عرصه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما توسعه زیست بوم شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است و می‌کوشیم شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند سهم بیشتری در اقتصاد داشته باشند.

وی تصریح کرد: تلاش معاونت این است که ارزش افزوده اقتصاد کشور مبتنی بر توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری باشد. لذا برای رسیدن به این اهداف همکاری همه دستگاه‌های اجرایی الزامی است.

نیری معتقد است: یکی از بازیگران جدی شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه‌های اجرایی هستند که مسئولیت شناسایی و رسالت حمایت از آنها را برعهده دارند. هم‌اکنون ستاد توسعه معاونت علمی در حوزه‌های مختلف نانو، زیست فناوری، بیوتکنولوژی،علوم شناختی و توسعه فناوری نرم هویت‌سازی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق به عنوان یک برنامه علمی محور مطرح شده است، گفت: مخاطب اصلی این شرکت‌ها صنایع و فناوری های‌تک است که در دو بخش حوزه صنایع فرهنگی و شرکت‌های استارت‌آپی فعالیت می‌کنند.

سجادی نیری یادآور شد: هدف این برنامه رفع موانع پیش روی کسب و کارهای نوین و خلاق است تا بتوان در قالب ارائه خدمات در فضای کسب و کار و کمک به توسعه بازار این شرکت‌ها از آنها حمایت کرد. در همین راستا آیین‌نامه این برنامه با همکاری معاونت سیاست‌گذاری معاونت علمی و مرکز فناوری‌های راهبردی و مدیریت امور شرکت‌های دانش‌بنیان تدوین شده است.

وی افزود: دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق در راستای شناسایی و ارزیابی شرکت‌های خلاق حائز صلاحیت تشکیل و حمایت‌های اولیه نیز در جهت ارائه به شرکت‌های خلاق در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری در ادامه تأکید کرد: یکی از برنامه‌های اصلی معاونت در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان بحث خدمات رسانی است که در این خصوص آیین‌نامه زیست‌بوم خلاق ابلاغ شده است. در همین رابطه حدود 500 شرکت خلاق شناسایی شدند که از خدمات معاونت علمی بهره‌مند هستند. همچنین در برنامه خلاق حدود 50 مبادی(وزارت ارشاد وزارت ارتباطات و ستاد نیروهای مسلح) داریم که فعالان این عرصه را معرفی می‌کنند.

وی با بیان این‌که دستگاه‌هایی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت ارتباطات و... یک‌سری حمایت‌های جزیره‌ای را ارائه می‌دهند، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که همه حمایت‌ها را به‌صورت یکپارچه با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مشابه تجمیع کنیم.

نیری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نیاز امروز کشور امید دادن و توجه به آینده درخشان است و وظیفه ما دولتی‌ها در این زمینه بسیار سنگین است، بنابراین بخش خصوصی قطعا باید به این موضوع توجه کند تا کارهای موفق را به گوش مردم برساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024926

وب گردی

وب گردی