فقر در انتظار کودکان سربه هوا/ پسران جامعه‌گریز کم درآمدترند

 تمرکز روی فعالیت‌های کودکان در مهدهای کودک و دوره‌های پیش‌دبستانی می تواند تعیین کند که هر کدام از این افراد در آینده به چه افرادی تبدیل شده و چه دستاوردهایی خواهند داشت. تحقیقات جدید حتی نشان می دهد که آنها در بزرگسالی چقدر پولدار می شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اهمیت آموزش در خردسالی و دور‌ه‌های پیش از دبستان بر کسی پوشیده نیست؛ تحقیقات جدید نشان می دهد آموزش هایی که کودکان در دوران خردسالی و پیش از ورود به دبستان می بینند، می تواند تا جایی سودمند باشد که حتی فرزندان و نسل های پس از آنها را نیز از یادگیری دوباره آن آموزش ها بی نیاز سازد. محققان می گویند این امر نشان می دهد آموزش های ابتدایی پیش از دبستان می تواند به روند رو به رشد کودکان و همچنین شکستن و کاهش چرخه فقر کمک کند. تمرکز روی فعالیت های کودکان در مهدهای کودک و دوره های پیش دبستانی می تواند تعیین کند که هر کدام از این افراد در آینده به چه افرادی تبدیل شده و چه دستاوردها و محصولاتی را در آینده خواهند داشت.

تحقیقات جدید دانشگاه « کارنگی ملون » نشان می دهد که نحوه عملکرد یک کودک در کودکستان ممکن است پیش بینی کند که وی در بزرگسالی تا چه میزان می تواند پولدار شود. محققان برای انجام یک مطالعه طولی جدید، به بررسی ارتباط بین شش رفتار شایع در کودکان مهدکودک و درآمد سالانه آنها در سنین بین 33 تا 35 سال پرداختند.

این مطالعه نشان می دهد پسران و دخترانی که در سن 6 سالگی رفتار بی دقت و نگران کننده ای از خود نشان داده اند ، در سن 30 سالگی درآمد کمتری کسب کرده اند.

علاوه بر این ، پسرانی که از نظر جسمی پرخاشگر یا همیشه مخالف سایرین بودند (برای مثال از به اشتراک گذاشتن لوازمشان خودداری یا دیگران را بسیار سرزنش می کردند) نیز در سنین 30 سالگی درآمد کمتری داشتند.

پسرانی که بیشتر رفتار اجتماعی از خود بروز می دادند (کسانی که با دیگران شریک شده و یا به آنها کمک می کردند) در سال های بعدی درآمد بالاتری داشتند.

«دانیل ناگین»، استاد سیاست عمومی و آمار در کالج سیستم های اطلاع رسانی و سیاست های عمومی دانشگاه کارنگی ملون و هماهنگ کننده این مطالعه می گوید: مطالعه ما نشان می دهد که مربیان مهدکودک می توانند رفتارهایی را که مرتبط با داشتن درآمد کمتر در سه دهه بعد هستند، شناسایی کنند.

نظارت و پشتیبانی زودهنگام روی کودکانی که سطح بالایی از بی توجهی دارند و همچنین پسرانی که میزان بالایی از پرخاشگری و مخالفت و سطح پایین مشارکت در رفتارهای اجتماعی از خود نشان می دهند، می‌توانند مزایای طولانی مدت اقتصادی- اجتماعی برای آن افراد و جامعه داشته باشد.

هر چه دارند در کودکی دارند

پژوهشگران در این رابطه از داده های یک مطالعه طولی که روی خردسالان در مهدکودک های کبک کانادا انجام شده بود، استفاده کردند. یک نمونه مبتنی بر جمعیت که بیشتر آنها را دختران و پسران سفید پوست متولد 1980 یا1981 کبک کانادا تشکیل می دادند، از اول ژانویه 1985 تا 31 دسامبر 2015 مورد بررسی قرار گرفتند.

مجموعا در این مطالعه 2850 کودک ارزیابی شدند. این داده ها رتبه بندی رفتاری معلمان مهدکودک در زمانی که کودکان 5 یا 6 ساله بودند و همچنین اظهارنامه مالیاتی دولت در سال 2013 تا 2015 هنگامی که شرکت کنندگان هنگامی که 33 تا 35 ساله بودند را شامل می شد.

محققان می خواستند ارتباط بین عدم توجه (فقدان تمرکز، احساس پریشانی سریع)، بیش فعالی (احساس بی قراری و ناراحتی، حرکت مداوم)، پرخاشگری جسمی (دعوا، زورگویی، لگد زدن)، مخالفت (نافرمانی، سرزنش دیگران، تحریک پذیری)، اضطراب (نگرانی در مورد بسیاری از چیزها، گریه به راحتی) و اجتماعی بودن (کمک به کسی که صدمه دیده است، ابراز همدردی ) وقتی بچه ها در مهدکودک بودند را با درآمد سالانه این افراد و با گزارش هایی که بعدا به مقامات مالیاتی کانادا درباره میزان درآمدهای این افراد گزارش شده بود، مقایسه کنند.

محققان برای برطرف کردن محدودیت های تحقیقات قبلی در مطالعه جدید، کودکان را زودتر ارزیابی کردند. بنابراین تحقیق روی رفتارهای خاص در یک مدل واحد را در دستور کار قرار دادند تا بتوانند نتایج را با سهولت بیشتری در برنامه های مداخله هدفمند قرار دهند. این پژوهش همچنین به جای تکیه بر درآمد خود گزارش شده افراد، روی سوابق مالیاتی موجود مطالعه کرد. نویسندگان این مطالعه درآمد را از طریق اقتصاد غیررسمی یا انباشت بی حساب بدهی به حساب نیاوردند.

مداخله زودهنگام و به موقع، ناجی نسل آینده

مرکز اقتصاد توسعه انسانی ایالات متحده نیز موفقیت برنامه های آموزشی اولیه در ارتباط با کودکان و ایجاد مهارت های اجتماعی و عاطفی را تایید می کند. پرورش کودکان در این محیط ها می تواند منجر به کسب نتایج بهتر در زندگی نسبت به تلاش برای اندازه گیری پیشرفت های شناختی شود.

«سیلوانا ام. کووت»، دانشیار طب اجتماعی و پیشگیری از دانشگاه «مونترال» و همکار دیگر ناگین در این پروژه می گوید: رفتارهای اولیه در سنین ابتدایی کودکی قابل تعدیل هستند. مسلماً بیشتر فاکتورهای سنتی مرتبط با درآمد، از جمله ضریب هوشی و وضعیت اقتصادی – اجتماعی، آنها را به اهداف اصلی برای مداخله زودهنگام تبدیل می کند.

اگر مشکلات رفتاری اولیه با درآمد کمتر در آینده ارتباط داشته باشد، پرداختن به این رفتارها برای کمک به کودکان، از طریق غربالگری و تهیه برنامه های مداخله، در اسرع وقت امری کاملا ضروری است.

آموزش بهتر، سلامت بیشتر

حضور در مهدهای کودک و یا گذراندن دوره های یک یا دو ساله پیش دبستانی مناسب، همواره برای کودکان امری ضروری بوده است؛ زیرا علاوه بر این که تا حدودی تضمین کننده موفقیت های بعدی بچه هاست، از شکست های مختلف در مراحل بعدی درسی و زندگی آنها و همچنین اتلاف سرمایه های مادی هر کشوری جلوگیری می کند‌. توجه، تجزیه تحلیل و مداخله به موقع مربیان و معلمان آگاه و هوشمند در بسیاری از موارد می تواند ناجی کودکان آسیب پذیر باشد. هرچند سیاست‌گذاران و مدافعان آموزش و پرورش این امر را پذیرفته اند؛ اما به ندرت گام منطقی دیگری را برای حمایت بیشتر از سلامت نسل های آینده برمی دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024953

وب گردی

وب گردی