کمبودی برای تامین اقلام ماه محرم نداریم/ لزوم توزیع گسترده کالا در این ایام

 رئیس اتحادیه بنکداران با اشاره به اینکه کمبودی برای تامین اقلام ماه محرم نداریم گفت: با توجه به افزایش تقاضا در ماه محرم برای خرید کالا‌های اساسی باید طرف عرضه نیز تقویت شود تا شاهد کمبود در بازار نباشیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد آقا طاهر در خصوص شرایط بازار کالا‌ها در آستانه ماه محرم گفت: با توجه به افزایش تقاضا در ماه محرم برای خرید کالا‌های اساسی باید طرف عرضه نیز تقویت شود تا شاهد کمبود در بازار نباشیم.


وی در ادامه افزود: برنج در ایام محرم یکی از پر تقاضاترین کالا‌ها به شمار می‌آید و در حال حاضر میزان قابل توجهی برنج به کشور وارد شده و بخش دیگر آن در انتظار ترخیص در گمرکات است که به مرور زمان و با توجه به افزایش تقاضا به بازار عرضه می‌شود و کمبود برای تامین نیاز بازار در این ایام نداریم.


رئیس اتحادیه بنکداران با اشاره به تعادل در عرضه و تقاضا رب گوجه فرنگی در بازار گفت: عرضه و قیمت رب گوجه‌فرنگی در حال حاضر مناسب ارزیابی می‌شود و قیمت این محصول در روز‌های آتی کاهش می‌یابد.

آقا طاهر با بیان طولانی شدن فرآیند بسته بندی شکر و تاثیر آن بر قیمت این کالا در بازار اظهار کرد: فرآیند بسته‌بندی شکر در برخی مواقع طولانی می‌شود که این موضوع عرضه به بازار را کند می‌کند، ولی در مجموع کمبودی در بازار شکر نداریم.


وی در این باره ادامه داد: دولت و عرضه‌کنندگان باید در ماه محرم با توجه به افزایش تقاضای شکر در بازار، میزان عرضه را افزایش دهند تا تعادل در بازار برقرار و قیمت بیشتر از گذشته کاهش یابد.


رئیس اتحادیه بنکداران با اشاره به لزوم عرضه بیشتر روغن جامد به بازار تصریح کرد: دولت در زمینه عرضه و نظارت بر بازار روغن ورود کرده و و بازار آرام است، اما باید میزان عرضه روغن یه ویژه از نوع جامد افزایش یابد، بازار روغن نیز هیچ کمبود و مشکلی نخواهد داشت.


آقا طاهر گفت: قیمت حبوبات در ماه‌های گذشته نوسان داشته، اما در حال حاضر نرخ این کالا ثابت است و مشکلی در زمینه تأمین و عرضه حبوبات در کشور وجود ندارد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1024967

وب گردی

وب گردی