تجهیزات مناسب آزمایشگاهی واحد کرج در رشته دام‌‌‌پزشکی/ ایجاد 19 رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: رشته دام‌پزشکی از رشته‌های پرطرفدار در واحد کرج برای داوطلبان گروه علوم‌پزشکی است و امکانات مناسبی برای دانشجویان این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز وجود دارد.

محمدحسن برهانی‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره رشته‌‌های موجود در واحدهای دانشگاهی این استان، برای جذب داوطلبان ورود به دانشگاه گفت: امسال در هر سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در گرایش‌‌‌های مختلف علوم‌‌انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم پزشکی پذیرش داریم. از سال‌‌‌‌های قبل نزدیک به 260 رشته محل در واحد کرج و هشتگرد داشتیم و واحد نظر آباد هم زیر نظر ما است.

وی درباره ایجاد رشته‌‌‌‌های جدید در سال افزود: امسال حدود 19 رشته را با همکاری سازمان مرکزی ایجاد و رشته‌‌‌‌هایی از مجموعه مدیریت بازرگانی و علوم‌‌انسانی را ارائه کردیم که شامل رشته‌‌های مختلف میان رشته‌‌ای و غیر آن می‌‌‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز درباره رشته‌‌‌های پر طرفدار و دارای بازار کار مناسب در دانشگاه آزاد استان البرز یادآور شد: رشته‌‌های پرطرفدار و دارای بازار کار مناسب در دانشگاه آزاد استان البرز شامل رشته‌‌‌‌های مدیریت، حسابداری و حقوق می‌‌شود. از دیگر رشته‌‌های پرطرفدار در واحد دانشگاهی کرج از رشته‌‌های مهندسی کامپیوتر، برق، الکترونیک، مکاترونیک و علوم ورزشی را می‌‌‌‌‌‌توان نام برد.

برهانی‌فر درباره جذب دانشجو در رشته‌‌های کم‌‌متقاضی و اعمال بورس تحصیلی برای این دانشجویان متذکر شد: در واحد کرج نوسان و کمبود دانشجو نداشتیم که بخواهیم از روش بورس تحصیلی 50 درصد استفاده کنیم؛ اما در واحد هشتگرد در رشته‌‌های کم‌‌متقاضی این روش را با اعمال تخفیف 10‌درصد داشتیم و این اعمال تخفیف با توجه به شرایط مردم این منطقه که وضعیت معیشتی مناسبی ندارند اعمال شده است.

وی یادآور شد: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، قانون خوبی را وضع کرده و دست استان‌‌‌‌‌ها را باز گذاشته که اگر در بعضی شهرها شرایط خاصی برای جذب و پذیرش دانشجو حاکم باشد از سیاست تخفیف شهریه استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در ادامه درباره وام دانشجویی برای دانشجویانی که توانایی پرداخت شهریه به صورت نقدی را ندارند خاطرنشان کرد: تقریبا 70درصد از کل شهریه برای هر رشته را می‌‌‌‌توانیم به دانشجویان دارای شرایط وام و تسهیلات ارائه دهیم. در تبلیغاتی هم که برای جذب دانشجو داشتیم ارائه این امکانات به دانشجویان را مطرح کردیم.

برهانی‌فر درباره جذب داوطلبان علاقه‌‌مند به رشته دام‌‌پزشکی واحد کرج متذکر شد: رشته دام‌پزشکی هم یکی دیگر از رشته‌های پرطرفدار در واحد کرج برای داوطلبان گروه علوم‌پزشکی بوده که امکانات مناسبی برای دانشجویان این رشته در این واحد دانشگاهی وجود دارد، از جمله این امکانات می‌‌توان به بیمارستان‌‌‌‌‌های دام‌‌‌پزشکی در عظیمه کرج و نظرآباد اشاره کرد. همچنین تاسیس یک کلینیک دام‌‌پزشکی با کلیه تجهیزات در داخل خود واحد با کلیه امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی، این واحد دانشگاهی را در ارائه رشته دام‌‌پزشکی به داوطلبان علاقه‌‌مند برای ورود به این رشته متمایز کرده که می‌‌‌توانند برای بهره‌‌‌مندی از شرایط مناسب تحصیل در این رشته، دانشکده دام پزشکی واحد کرج را انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کلینیک و بیمارستان دام‌‌‌‌‌پزشکی که داریم امکان جذب فارغ‌‌‌‌التحصیلان این رشته در بیمارستان‌‌‌های دام‌‌پزشکی واحد کرج وجود دارد. در حقیقت دانشجویان رشته دام‌‌‌پزشکی واحد کرج علاوه بر بهره‌‌‌‌مندی از امکانات مناسب در زمینه ورود به بازار کار هم در فضای دانشگاه و هم در سطح استان از شرایط مناسبی برخوردار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024976

وب گردی

وب گردی