انتقال 38 بیمار از عربستان به کشور

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: 38 نفر از حجاج که در مکه در بیمارستان‌های سعودی و ایرانی بستری بودند، با نظرهیأت پزشکی کمتر از 18 ساعت گذشته به کشورمان بازگشتند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر گفت: اعزام افراد بیمار آن هم در نخستین پروازهای بازگشتی به کشور تا کنون سابقه نداشته است که به منظور تسهیل شرایط و انتقال سریع‌تر آنان برای تداوم درمان در کشور انجام شده است.

وی افزود: طی اعلام به هیأت پزشکی برای شناسایی بیماران، افراد دارای شرایط خاص و یا وابستگی‌های دارویی و نیز حجاج دارای مشکلات جسمی و غیره در روزهای گذشته، این افراد در بیمارستان های سعودی و نیز مراکز درمانی و بیمارستانی کشورمان مستقر در مکه انجام شد.

رشیدیان گفت: هر چند برخی نقص‌ها هم وجود داشت، اما با هماهنگی همه حوزه‌ها از گرفتن گذرنامه تا هماهنگی با شرکت هواپیمایی و نیز بخش‌های درمانی بیمارستان های سعودی و داخلی این اقدام انجام شد.

وی ادامه داد: این زائران همگی به تهران انتقال یافته‌اند و بخشی از آنان در ادامه درمان‌های خود در بیمارستان مستقر شده‌اند و برخی که خانواده‌هایشان همراه بوده‌اند به خانه و شهر و دیار خود بازگشته‌اند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1025084

وب گردی

وب گردی