بازار ۲۴ میلیارد دلاری  فناوری‌نانو در سال ۲۰۲۶

براساس گزارش موسسه دیتابریج مارکت، پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی فناوری‌نانو تا سال ۲۰۲۶ با رشد ۱۶٫۵ درصدی به رقم ۲۴٫۵۶ میلیارد دلار برسد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، موسسه دیتابریج‌مارکت ریسرچ اخیرا گزارشی منتشر کرده که در آن بازار جهانی فناوری‌نانو مورد بررسی قرار گرفته است. براساس اطلاعات این گزارش، بازار جهانی فناوری‌ نانو در سال ۲۰۱۹ در حدود ۷٫۲۴ میلیارد دلار بوده که با رشد ۱۶٫۵ درصدی به رقم ۲۴٫۵۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۶ خواهد رسید.

اطلاعات این گزارش برای صاحبان کسب و کار قابل استفاده بوده است. به طوری که برای به‌دست آوردن دیدگاه‌های تازه درباره بازار فناوری‌نانو به آنها کمک می‌کند. همچنین این گزارش به شرکت‌ها کمک خواهد کرد تا تصمیم‌های صحیحی درباره راهبردهای کسب و کار خود بگیرند و در نهایت بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

یک گروه از متخصصان صنعتی، محققان مستعد و تحلیل‌گران رصد بازار برای تهیه این گزارش همکاری کرده‌اند.

این گزارش از چند منظر تقسیم‌بندی شده‌ است:

• نوع: شامل نانوکامپوزیت‌ها، نانومواد، نانوابزار و نانوادوات؛

• کاربرد: سلامت، محیط‌‌زیست، انرژی، کشاورزی و غذا، فناوری اطلاعات؛

• صنعت: الکترونیک، لوازم آرایشی و بهداشتی، داروسازی و زیست‌فناوری؛

• جغرافیا: آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آسیا اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا.

در بخشی از این گزارش، برخی از شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه فناوری‌نانو که نقشی در بازار این حوزه دارند مورد بررسی قرار می‌گیرند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به Altair Nanotechnologies Inc., Nanophase Technologies Corporation, Nanosys, Inc , Unidym, Inc., Ablynx, ZyvexCorporation, Acusphere, Inc., Chasm Technologies, Inc., PEN, Inc., Bruker Nano GmbH, Advanced Diamond Technologies, Inc, Advanced Electron Beams (AEB), ACS Material, Abraxis, Inc., Bruker, Agilent, Nanosurf AG, Nanoscience Instruments, Hysitron, Inc. و Malvern Panalyticalاشاره کرد.
با پیشرفت و توسعه تجهیزات هوشمند، استفاده از نانوذرات گسترش یافته و در نتیجه تقاضا برای فناوری‌نانو افزایش می‌یابد. دلیل این موضوع، کاربرد و استفاد از نانوذرات در دستگاه‌های هوشمند است. این نانوذرات بیشتر در دستگاه‌های بدن‌سازی یا پزشکی و حتی دستگاه‌های الکترونیکی نیمه‌هادی مختلف استفاده می‌شوند.

انتظار می‌رود افزایش پذیرش اینترنت اشیاء در بازار موجب توسعه این ادوات شده و روی این بازار تاثیر مثبتی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025095

وب گردی

وب گردی