مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 28 مردادماه

جبران نیاز ساخت خوابگاه متأهلی کشور توسط دانشگاه آزاد و احتمال ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج از کشور، از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز بیست‌و‌هشتم مردادماه سال 98 روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

هزینه طراحی صندوق پژو 8 برابر ماهواره پیام

روز شنبه خبری مبنی بر هزینه 250 میلیون دلاری برای اضافه کردن صندوق به پژو 206 توسط بهرام پارسایی سخنگوی اصل 90 مجلس انتشار پیدا کرد؛ اما این آمار توسط منوچهر منطقی مدیرعامل وقت ایران خودرو تکذیب شد و او در گفت‌وگویی از هزینه 12 میلیون دلاری برای طراحی صندوق پژو 206 خبر داد و گفت که مبلغ ریالی صندوق پژو 206 در آن زمان 12 میلیارد تومان می‌شود. این در حالی است که اگر این مبلغ را با دلار روز حساب کنیم، مبلغی بالغ بر 132 میلیاردتومان برای صندوق 206 هزینه شده است. از طرفی محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتر خود اعلام کرد کل بودجـه ساخت ماهواره پیام در طول 10 سـال، حدود 1.2 میلیون یورو بوده است!

جبران نیاز ساخت خوابگاه متأهلی کشور توسط دانشگاه آزاد

روزنامه فرهیختگان در گزارشی به افزایش سه هزار نفری خوابگاه متأهلی توسط دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد، این در حالی است که دانشگاه‌های دولتی امسال قید خوابگاه‌های متأهلی را زده‌اند. ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشــجویان وزارت علوم هم در نشستی خبری اعلام کرد هزار و 500 واحد خوابگاهی متاهلی در کشور وجود دارد که بـه نسبت تعداد دانشجویان متأهل بسیار کم است و افزایش ظرفیت نیز به 42.5 میلیارد تومان اعتبـار نیـاز دارد.

احتمال ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج از کشور

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره تحصیل فرزندان مسئولان در خارج از کشور صحبت و تأکید کرد آنها باید در مراکز تحصیلی کشورهای دوست تحصیل کنند. به گفته نوروزی قرار است طرحی در این خصوص در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی شود. به زعم سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، این افراد نباید در خارج از کشور تحصیل کنند، چراکه کشور ما به میزان کافی دانشگاه معتبر دارد.

دانشگاه‌های جهان چگونه خود را با صنعت آشتی دادند؟

فرهیختگان در گزارشی به کلیدواژه مهم این روزهای کشور پرداخته و ارتباط صنعت با دانشگاه را از زاویه‌ای دیگر بررسی کرده است. در این گزارش آمده دانشگاه‌های جهان به دنبال پروژه‌های تحقیقاتی و صنایع در انحصار اختراع هستند. همچنین به این سؤال پاسخ داده شده که شرکت‌ها و کمپانی‌های تولیدکننده با تمرکز کمتر روی تحقیق و ارائه مقالات علمی، چگونه ثبت اختراع بیشتری را در کارنامه خود دارند؟ چون شرکت‌ها در همکاری با دانشگاه‌ها به این موفقیت نائل می‌شوند. کمپانی‌هایی چون جنرال‌الکترونیک و سیستم‌های سلامت فیلیپس ،فعالیت‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای خود را به پردیس‌های دانشگاهی نزدیک‌تر می‌کنند. درصد مقالات تحقیقاتی تولید شده از طریق صنعت که در همکاری با دانشگاه‌ها به سرانجام رسیده، از 21 درصد در سال 1980 به 76 درصد در سال 2014 افزایش یافته است.

مهم‌ترین عناوین امروز بیست‌و‌هفتم مردادماه روزنامه آفرینش نیز به شرح زیر است:

46 درصد مجازین کنکور انتخاب رشته نکردند

روزنامه آفرینش، تیتر یک جلود خود را به آمار اولیه سازمان سنجش آموزش کشور اختصاص داد و اشاره کرد 46 درصد از جمعیت داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری 98، انتخاب رشته نکردند. به نظر می‌رسد افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها هم نتوانسته تمام داوطلبان کنکور را به تحصیل در مقاطع بالاتر ترغیب کند.

اعطای گواهی به عضو هیئت علمی دانشگاه بازل

عکس یک روزنامه آفرینش هم به اعطای گواهی استاد مدعو گروه روان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص دارد. دکتر Serge Brand عضو هیئت علمی دانشگاه بازل در نشست مشترک دبیر اتاق همکاری‌های علمی ایران و سوئیس، این گواهی را دریافت کرد. افزایش روابط علمی و آکادمیک میان دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و سوئیس، تسهیل همکاری واحدهای مختلف دانشگاهی، تحقیقات مشترک اعضای هیئت علمی و دانشجویان و غیره در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025114

وب گردی

وب گردی