نبود خودباوری چالش جدی برای فعالیت‌های اجتماعی زنان است

مدیر عامل مرکز رشد بانوان صراح گفت: نبود خودباوری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خانم چالش اصلی این مرکز برای انجام فعالیت‌ها و تحقیقات است.

زهرا مهقانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه مرکز رشد صُراح اولین مرکز رشد بانوان در کشور است، گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب یک ایده و بالابردن نتیجه کار تیمی نیاز به محیطی آرام و خلاق است. مرکز رشد صُراح برآن است که در کنار داشتن لوازم اداری، محیطی مناسب جهت رفع نیاز خاص هسته‌های خود ایجاد کند.

وی درباره اهداف مرکز رشد صُراح گفت: این مرکز با اهداف بسترسازی برای فعالیت بانوان نخبه کشور، شبکه‌سازی بانوان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های تهران، ارائه الگوی عملی فعالیت اجتماعی بانوان، ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی به افراد و گروه‌های مستعد و تربیت مشاور متخصص در حوزه‌های علوم انسانی تأسیس شده است.

مدیر عامل مرکز رشد بانوان صراح افزود: مقام معظم رهبری بر راه اندازی مجموعه زنان جوان تأکید فراوان داشتند و همین کلید واژه طرح تأسیس مرکز رشد بانوان صراح را رقم زد.

وی پژوهش و تحقیق در حوزه علوم انسانی را مهم تلقی کرد و گفت: مرکز رشد صُراح با ارائه خدمات و برنامه‌ریزی در جهت ارتقا مهارت‌های تخصصی و عمومی تلاش می‌کند تا ظرفیت بانوان نخبه را به سمت خلاقیت و ارائه راهکارهای نوین در عرصه کاربردی سازی علوم انسانی جهت دهی کند.

مهقانی اضافه کرد: زنان باید به توانایی‌های خود باور داشته باشند و با حضور در عرصه‌های تصمیم‌ساز سهم عمده‌ در تحول علوم انسانی بر عهده آنهاست.

مسئول اسبق واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه مرکز رشد صُراح از فروردین 97 آغاز به کار کرده است، گفت: این مرکز در مدت فعالیت خود به صورت تخصصی طرح شهید طیبه واعظی، تربیت اقتصادی، رویداد کودک، کسب و کار خانگی، پژوهش رسانه و آموزش کنشگری زنان را دنبال کرده است.

مهقانی به گسترش روابط مرکز رشد صراح تأکید کرد و گفت: در حال حاضر روابط پایدار و مستمر با بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برقرار کرده‌ایم و در پی گسترش روابط با تمامی اعضا و ادوار تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های اسلامی هستیم.

مدیر عامل مرکز رشد بانوان صراح ادامه داد: مرکز رشد صراح در حوزه تربیت جنسی کودکان تنها پژوهش‌های انجام شده در سطح کشور را رصد، بررسی و تحلیل کرده است. دوره‌های آموزش تربیت جنسی کودکان 1 تا 7 برای والدین برگزار می‌شود.

وی گفت: صراح از دانشجویان توانمند در حوزه تحصیلی و تجربه و دارای ایده در حد توان حمایت مم‌کند، این حمایت‌ها شامل مالی، در اختیار قرار دادن مکان و اجرایی کردن طرح‌ها می‌شود.

مهقانی درباره راه‌های ارتباط دانشجویان با مرکز رشد صراح گفت: دانشجویان دغدغه‌مند و دارای ایده از طروق سایت و کانال می‌توانند با این مرکز ارتباط‌گیری کنند.

مدیر عامل مرکز رشد بانوان صراح نبود خودباوری بانوان را چالش اصلی در مرکز رشد صراح بیان کرد و گفت: دانشجویان و فارغ التحصیلان تفاوت دغدغه با راهکار یا ایده را نمی‌دانند و به جای ایده معمولاً دغدغه را مطرح می‌کنند که با دغدغه نمی‌توان برنامه‌ریزی و حرکت کرد، همچنین در حوزه علوم انسانی فرهنگ‌سازی مناسب برای تخصیص بودجه انجام نشده و ما مشکلات بسیاری برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025121

وب گردی

وب گردی