روایت فرمانده نیروی هوایی نیکاراگوئه از دلیل ترس آمریکا از ایران

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: فرمانده نیروی هوایی نیکاراگوئه می‌گفت که من رفتم صنایع دفاعی شما را دیدم و الان می‌فهمم که چرا آمریکا از شما وحشت دارد و می‌ترسد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به میزبانی دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، گفت: در زمان وقوع انقلاب اسلامی، جهان به دو بخش شرق با رهبری شوروی و غرب به رهبری آمریکا تقسیم شده بود و همه کشورها به سمت یکی از این دو تمایل داشتند.

وی با بیان اینکه حتی فرهنگ سازمانی و تسلیحات کشورهای طرفدار این دو بلوک نیز مبتنی یکی از آنها بود، افزود: در دوران این دو ابرقدرت هیچ جنگی منجر به تشکیل کشور جدیدی نشده است چراکه آنها خود مدیریت بحران می کردند.

امیر نصیرزاده ادامه داد: در چنین شرایطی یک قطب جدید بر پایه و اساس دین به رهبری حضرت امام(ره) تشکیل شد که برای اولین بار دین و دنیا را در کنار هم داشت و تمام تفکرات دو ابرقدرت شرق و غرب را به چالش کشید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی طبیعتا ابرقدرت ها نمی‌توانستند انقلاب اسلامی را تحمل کنند، تصریح کرد: به همین دلیل شروع به ایجاد اختلافات قومیتی، تجزیه طلبانه، تروریسم و گروهک های تروریستی و یک جنگ بزرگ هشت ساله کردند.

وی گفت: هرکدام از این موارد به تنهایی برای براندازی یک انقلاب کافی است، اما انقلاب اسلامی با وجود تمامی این توطئه‌ها و مشکلات، تثبیت شد و رشد کرد.

امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را خطاب قرار داده اند تا آینده کشور را بسازند، ادامه داد: جوانان آینده کشور را تشکیل می دهند و دانشمندان و مسئولین آینده کشور، جوانان هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: جوانان باید باور و امید به آینده داشته باشند و بدانند که در مسیر آینده انقلاب باز هم با استکبار چالش خواهیم داشت اما این چالش ها متفاوت خواهند بود.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی یکی از مهمترین بندهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: دشمن امروز با جنگ نرم به دنبال از این بردن سبک زندگی اسلامی است.

امیر نصیرزاده با اشاره به سفر هفته گذشته فرمانده نیروی هوایی نیکاراگوئه به ایران، گفت: در دیدار با این فرمانده، به او گفتم شما میگ ۲۱ دارید؟ گفت که میگ-۲۱ فقط در نشریات آمده است، اما در حقیقت هیچ وقت به ما تحویل داده نشد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه نیروی هوایی نیکاراگوئه به طور کلی ۱۲۰۰ نفر بود، ادامه داد: فرمانده نیروی هوایی این کشور می گفت که من رفتم صنایع دفاعی شما را دیدم و الان می فهمم که چرا آمریکا از شما وحشت دارد و می ترسد.

وی افزود: فرمانده نیروی هوایی نیکاراگوئه گفت که انقلاب ما در نیکاراگوئه حدودا ۱۵ سال به دست غیرانقلابی‌ها افتاد و آن را به انحراف کشاندند، اما شما چهل سال است ثابت قدم مانده‌اید و آرمان های انقلاب شما پابرجا مانده است.

امیر نصیرزاده در پایان با اشاره به تلاش بیهوده دشمنان برای اجماع علیه کشورمان گفت: آمریکا امروز به دنبال ائتلاف جهانی علیه ما است که البته در آن هم به جایی نرسید چراکه کشورها درباره پیروزی در برابر جمهوری اسلامی ایران تردید دارند.

کد خبر: 1025134

وب گردی

وب گردی