لایحه مالیات بر ارزش افزوده هفته آینده در دستور کار مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه لایحه مالیات بر ارزش افزوده هفته گذشته تقدیم صحن شده و هفته آینده در دستور کار نمایندگان قرار می‌گیرد گفت: انشالله تا 2 ماه آینده شاهد خواهیم بود این لایحه از مجلس خارج شده و تقدیم شورای نگهبان خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، سیدحسن حسینی‌شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب گفت: چالش بزرگی در حوزه اقتصادی به نام مالیات داریم ضمن اینکه یکی از موانع تولید هم مالیات محسوب می‌شود.

وی افزود: لایحه و قانون مالیات بر ارزش افزوده موضوعی نبود که به کمیسیون اقتصادی بیاید و ظرف چند هفته و چند ماه جمع و جور شود. چرا که 10 فصل و 57 ماده در این لایحه وجود دارد و تمام فعالین اقتصادی اعم از دستگاه‌های اجرایی، اتاق‌های بازرگانی،‌صنعت و معدن، اتاق تعاون، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و صنوف مختلف و فعالین اقتصادی در این موضوع شریک هستند و هزاران ساعت در باره این لایحه وقت گذااشته شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: به دنبال آن هستیم با اجرای آن قانون اصلاح عمیق اقتصادی در کشور ایجاد شده و بتوانیم عدالت مالیاتی و شفافیت در این زمینه، پیشگیری از فرارهای مالیاتی و جلوگیری از فساد و ارتشاع و تخلفات را به حداقل برسانیم.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات ما برای ایجاد رونق تولید در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد اعلام می‌کنند قانون مالیات بر ارزش افزوده مغایر با تولید است، گفت: به هیچ وجه این موضوع را قبول ندارم چرا که وقتی سامانه مالیاتی را ایجاد کردیم و مؤدیان مالیاتی را موظف کردیم تا در این سامانه ثبت نام کنند و اگر غیر از این موضوع وجود داشته باشد تخلف صورت گرفته است و جرائم سنگین به آنها تعلق می‌گیرد معنایش یعنی شفافیت و عدالت مالیاتی.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مالیات باید پرداخت شود و بنا داریم تا کشور را بدون نفت اداره کنیم لذا باید با شفافیت، عدالت را ایجاد کنیم به همین منظور برای استقرار عدالت سامانه‌ای پیش‌بینی شده است.

سیدحسن حسینی‌شاهرودی گفت: کسی که در سامانه مالیاتی ثبت نام می‌کند در حلقه‌های تعریف شده مختلف مالیاتی را پرداخت کرده و مالیاتی را دریافت می‌کند و در حقیقت تهاتر شده و صفر می‌شود.

وی تصریح کرد: مالیات اساسی و نهایی را باید مصرف کننده نهایی بپردازد که این موضوع در لایحه دیگری به نام صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی و در مبادی فروش کالا و خدمات دیده شده است که در آنجا هم شفافیت لازم را به وجود می‌آورد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: همزمان با خرید کالا و خدمات مالیات از مشتری اخذ شده و به حساب خزانه واریز می‌شود.

سیدحسن حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده هفته گذشته تقدیم صحن مجلس شده و هفته آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده تا پیش از پایان سال باید مطرح شده و تعیین تکلیف شود چرا که لوایح دیگری به نام بانکداری اسلامی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخی لوایح دیگر در حوزه اقتصادی داریم که باید کارهایشان در مجلس شورای اسلامی انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌انشالله تا دو ماه آینده شاهد خواهیم بود این لایحه از مجلس شورای اسلامی خارج شده و تقدیم شورای نگهبان خواهد شد.

کد خبر: 1025138

وب گردی

وب گردی