کمک صدف‌ها به پاکسازی آب دریا

دانشمندان اعلام کردند که صدف ها به عنوان فیلترهایی فوق العاده‌، به کاهش آلودگی آب کمک می کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، صدف ها که به عنوان یک ماده غذایی توسط بسیاری از دوستداران غذاهای دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، پتانسیل رو به رشدی برای مبارزه با آلودگی آب دارند.

صدف تمیز کننده دریا است و از فیتوپلانکتون، میکروپلاستیک، سموم و سایر آلاینده‌ها برای تغذیه استفاده می‌کنند. ممکن است روزی از آن‌ها برای تمیز کردن آب استفاده شود.

«لیلا مایسترتهایم» زیست شناس دریایی اعلام کرد که صدف ها فوق فیلتر در دنیای دریا هستند و روزانه 25 لیتر آب را فیلتر می‌کنند.

صدف‌ها به منظور تغذیه و تنفس، آب را از طریق آبشش های خود فیلتر و تقریباً هر چیزی که در آن وجود دارد را ذخیره می‌کنند.

صدف ها از دیرباز به عنوان نشانگرهای زیستی از سلامت دریاها، دریاچه ها و رودخانه‌ها به شمار آمده و از این منابع آبی حفاظت می‌کنند.

ایده استقرار صدف ها در اقیانوس برای جذب میکروپلاستیک‌ ها، در حال حاضر فقط یک طرح بوده و اجرایی نشده است.

«ریچارد لاثی» مهندس محیط زیست از دانشگاه «استنفورد» کالیفرنیا اعلام کرد که در بیشتر موارد صدف‌های برداشت شده از آب‌های آلوده نباید خورده شوند. دفع باکتری‌ها به عنوان مدفوع یا مخاط، توسط صدف‌ باعث خوراکی شدن آن‌ها می‌شود. در گزارشی که اخیراً توسط WWF منتشر شده، انسان به طور متوسط ​​پنج گرم میکروپلاستیک در هفته مصرف می‌کند.

مطالعه ای که سال 2018 بر اساس نمونه هایی از سواحل و سوپر مارکت های انگلیس در مجله «آلودگی های محیط زیست» انجام شد، تخمین زد که هر 100 گرم صدف، حاوی 70 قطعه پلاستیک کوچک است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025142

وب گردی

وب گردی