توانمندسازی مددجویان با ایجاد مشاغل نوآورانه و دانش‌بنیان سرعت گرفت

توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال پایدار در حوزه‌ مشاغل نوین، نوآورانه و دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با حوزه فعالیت ستاد ،موضوعی است که در این تفاهم نامه همکاری دنبال می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تفاهم‌نامه همکاری مشترکی میان اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حجت الله عبدالملکی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) امضاء شد.

توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال پایدار در حوزه‌ مشاغل نوین، نوآورانه و دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با حوزه فعالیت ستاد، موضوعی است که این تفاهم نامه همکاری دنبال می‌کند.

با امضای این تفاهم‌نامه همکاری ارتقای فناوری در اشتغال‌های ایجادی برای مددجویان کمیته امداد با استفاده از ظرفیت طرفین مبتنی بر الگوی اقتصاد دانش‌بنیان هدف قرار گرفته شد.

همچنین سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اقدام مشترک برای اجرا، تجاری‌سازی و گسترش طرح‌های فناورانه برای مددجویان کمیته امداد در مناطق مختلف کشور با این اقدام سرعت می‌گیرد تا شاهد ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سطح درآمد مبتنی بر مزیت‌های نسبی هر منطقه باشیم. همکاری برای اجرای طرح‌های فناورانه شاخص در کشور با به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های طرفین تفاهم‌نامه و همین‌طور استفاده از توان سایر نهادهای مرتبط در کشور نیز دیگر هدف این تفاهم‌نامه است.

در این راستا ستاد اقداماتی همچون شناسایی مناطق روستایی و محروم دارای اولویت را بر اساس شاخص‌های مربوط به شناسایی مددجویان حائز شرایط اولیه به‌منظور مشارکت در فعالیت‌های توانمندسازی، مساعدت در فراهم کردن زیرساخت‌های لازم طرح و آموزش مددجویان و تعریف بسته‌های حمایتی در قالب تسهیلات و یا حمایت‌های بلاعوض به‌منظور کاهش ضریب ریسک مشارکت مددجویان در این طرح را انجام می‌دهد.

نتایج این همکاری مشترک در این مرحله در دو حوزه گلخانه و واحدهای پرورش ماهی کوچک مقیاس در جامعه هدف به اجرا در می‌آید و موجب افزایش ضریب نفوذ فناوری در کشور و همچنین کاهش فقر و محرومیت در مناطق کمتر توسعه‌ یافته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025151

وب گردی

وب گردی