ظریف با وزیر امور خارجه فنلاند دیدار و گفتگو کرد

وزیر امور خارجه کشورمان که برای گفتگو و رایزنی با مقامات اروپایی به فنلاند سفر کرده است در ادامه دیدارهای خود، با پکاهاویستو وزیر امور خارجه فنلاند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای گفتگو و رایزنی با مقامات اروپایی به فنلاند سفر کرده است در ادامه دیدارهای خود، با پکاهاویستو وزیر امور خارجه فنلاند دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

در این دیدار علاوه بر گفتگو در خصوص موضوع کشتی نفتکش گریس ۱ و بررسی آخرین تحولات برجام بویژه ضرورت تسریع در راه اندازی و عملیاتی شدن کامل اینستکس، در خصوص امنیت منطقه خلیج فارس و ایده ها و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برای گفتگوهای منطقه ای تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر ضرورت تحول شناختی در منطقه، با اشاره به اینکه ایران دارای بیشترین مرز در خلیج فارس است، بر آمادگی و ظرفیت بالای کشورمان برای تامین امنیت این منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه فنلاند نیز در این دیدار اظهار داشت: علی رغم فشارهای آمریکا بر شرکت های اروپایی، فنلاند و اتحادیه اروپایی از ایجاد سازوکار مالی اینستکس حمایت می کند.

کد خبر: 1025168

وب گردی

وب گردی