تجلیل قرائتی از جوان نخبه ریاضی که برروی پل لندن نماز خواند

حجت‌الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور از سید محمدمهدی حاتمی، جوان نخبه ریاضی، به بهانه خلق صحنه زیبای نماز بر پل شهر لندن پس از کسب موفقیت در المپیاد جهانی، با اهدای انگشتری متبرک مقام معظم رهبری تقدیر کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید محمدمهدی حاتمی دانش آموخته دبیرستان علامه حلی تهران به تازگی مدال نقره شصتمین المپیاد جهانی ریاضی ۲۰۱۹ لندن را کسب کرده، در اقدامی دیدنی و قابل ستایش بر پل شهر لندن به اقامه نماز پرداخت.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور از سید محمدمهدی حاتمی، جوان نخبه ریاضی، به بهانه خلق صحنه زیبای نماز بر پل شهر لندن پس از کسب موفقیت در المپیاد جهانی، با اهدای لوح تقدیر و نیز انگشتری متبرک مقام معظم رهبری از ایشان تقدیر کردند.

حجت‌الاسلام قرائتی در دیدار با این جوان نخبه، با اشاره به اهمیت الگو بودن جوانان گفت: ما سه نوع جوان داریم. گروه اول، گروهی هستند که در جامعه هضم می‌شوند. گروه دوم، گروهی هستند که هضم نمی‌شوند و خوب هستند. اما گروه سوم علاوه بر خوبی، خط شکن شده و امام دیگران هم می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: دلیل تجلیل از این جوان این ست که خط شکن شد و برای همه جوانان دنیا الگو شد و ثابت کرد که علاوه بر پیشرفت در مسایل علمی و نخبگی می‌توان باخدا ارتباط داشت و نمونه‌ای از حوان نخبه مؤمن ایرانی را به دنیا نشان داد.

در این دیدار از مهدی حاتمی سؤال شد که؛ آیا از اقامه نماز در آن موقعیت خجالت نکشیدید؟ وی گفت که از خدا به خاطر نماز نخواندن و یا تاخیر آن بیشتر خجالت می‌کشم تا تمسخر دیگران.

وی در ادامه افزود: غربی‌ها همه سبک زندگی خود را ترویج و ترغیب می‌کنند. چرا ما نباید این سبک زندگی معنوی و روحانی خود را ترویج کنیم و به دیگران نشان دهیم!

در پایان استاد قرائتی از پدر سید محمدمهدی حاتمی، که در جلسه حضور داشتند به خاطر تربیت چنین فرزندی تشکر کرده؛ سپس انگشتر متبرک رهبری را به دست اوکرده و با این هدیه معنوی او را دعا و تقدیر کردند.

در متن تقدیرنامه‌ این جوان نخبه آمده است: از اقدام ارزشمند شما و خلق صحنه زیبای نماز بر پل شهر لندن پس از کسب موفقیت در المپیاد ریاضی که جلوه ای افتخار آفرین از یک جوان مومن ایرانی را به جهانیان معرفی کرد، از باب «مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ لَم یَشکُرِ الخالقَ» صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025205

وب گردی

وب گردی