یک سوم خانوار‌ها در سال ۹۵ مستاجر بودند

 نتایج سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، ۳۰.۷ درصد خانوار‌ها اجاره‌نشین بودند و در مقایسه با پنج سال قبل (۱۳۹۰) به میزان ۴.۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس آخرین آمار منتشر شده از مرکز آمار، در سال ١٣٩٥، از ٢٣ میلیون و ٥٨٠ هزار و ٢٢١ خانوار معمولی و گروهی ساکن در واحد‌های مسکونی کشور، ۶۰.۵ درصد از خانوار‌ها مالک عرصه و اعیان (زمین و بنا) و ٣٠,٧ درصد خانوار‌ها اجاره‌نشین بودند.

سال ١٣٩٠ از تعداد ٢١ میلیون و ٤٩ هزار و ٩٣٤ خانوار معمولی و گروهی ساکن در واحد‌های مسکونی، ۶۲.۷ درصد از خانوار‌ها مالک عرصه واعیان (زمین و بنا) و ۲۶.۶ درصد خانوار‌ها اجاره‌نشین بودند.

میزان شهرنشینی در کشور از ۷۱.۴ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۷۴ درصد در سال ۱۳۹۵ رسید، که نشان می‌دهد شهرنشینی در این مدت ۲.۶ درصد افزایش یافته است. این افزایش در صورتی بود که در این دوره زمانی ۱۰۳ شهر به شهر‌های کشور اضافه شد (سال ۱۳۹۵ در مجموع یک هزار و ۲۴۲ شهر داشتیم).

همچنین در سال ۱۳۹۵از ٣٢ میلیون و ٨٥٩ هزار و ٣٧٧ نفر زنان بالای ١٠ سال کشور، ۲۶.۲ درصد در گروه افراد هرگز ازدواج نکرده قرارگرفته‌اند و این در حالی است که این رقم در سال ۱۳۹۰، در بین ٣١ میلیون و ٤٣٥ هزار و ٨١٨ نفر زنان بالای ١٠ سال کشور، ۳۰.۲ درصد بوده است.

این شاخص درباره مردان در سال ١٣٩٥، ۳۴.۴ درصد و در سال ١٣٩٠ نیز ۳۸ درصد بوده است.

بررسی شاخص تراکم جمعیت در سرشماری سال ١٣٩٥ نشان می‎دهد تراکم جمعیت در کل کشور برابر ٤٩ نفر در هر کیلومتر مربع بود که این عدد در سال ۱۳۹۰، برابر ٤٦ نفر در هر کیلومتر مربع بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025208

وب گردی

وب گردی