مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 30 مردادماه

درجا زدن دانشگاه‌تهران در رتبه‌بندی شانگهای همچنین دانشگاه آزاد؛ تنها نهاد علمی خصوصی دارای رشته‌های دکتری حرفه‌ای از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز سی‌ام مردادماه سال 98 روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

دانشگاه آزاد؛ تنها نهاد علمی خصوصی دارای رشته‌های دکتری حرفه‌ای

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به وضعیت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته است. رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از سال 64 با چهار رشته پزشکی عمومی، پرستاری، مامایی و علوم آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی آغاز به کار کرد و طی این سالیان دانشگاه آزاد به تربیت دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی پرداخته و می‌پردازد. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 48 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف علوم پزشکی دارد و 40 درصد آموزش پرستاری کشور نیز برعهده واحدهای این دانشگاه است.

درجا زدن دانشگاه‌تهران در رتبه‌بندی شانگهای

این عنوان روزنامه فرهیختگان، براساس رتبه 2019 دانشگاه تهران در نظام ارزیابی شانگهای نوشته شده است. دانشگاه تهران در نظام ارزیابی شانگهای، از سال 2009 تا 2019 موفق به کسب رتبه اول میان دانشگاه‌های کشور شده است، اما در رتبه‌بندی جهانی هیچ‌گونه تغییری نداشته است. نمودار شماره یک، رتبه دانشگاه تهران در نظام ارزیابی شانگهای طی 10 سال گذشته را نشان می‌دهد.

اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 20 درصد بیشتر از دولتی‌هاست

دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در چهاردهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه با تغییر نوع آموزش، تلاش داریم جوانان را در متن کار تربیت کنیم، گفت: «برای حل این مشکلات راه‌حل‌هایی در نظر گرفته‌ایم. به‌عنوان مثال در بحث کشاورزی تلاش داریم دانشجو از همان ابتدای تحصیل در مزرعه آموزش ببیند. یعنی با تغییر نوع آموزش، تلاش داریم جوانان را در متن کار تربیت کنیم. خوشبختانه میزان اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 20 درصد بیشتر از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی است.»

مهم‌ترین عناوین امروز سی‌ام مردادماه روزنامه آفرینش نیز به شرح زیر است:

آمبولانس‌ها در بیراهه کنکور

این عنوان روزنامه آفرینش،‌ به مسئله جا‌به‌جایی معلمان کنکور با آمبولانس پرداخته است. این ماجرا توسط یک استاد دانشگاه افشا شده است که معلمان خصوصی آن‌قدر درآمد بالایی دارند که برای جا‌به‌جایی در سطح شهر از آمبولانس استفاده می‌کنند.

آمار نهایی انتخاب رشته کنکور 98

در این عنوان روزنامه آفرینش، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور آمار نهایی انتخاب رشته کنکور 98 را اعلام کرده است. از تعداد ۸۲۳ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی تعداد ۴۵۳ هزار و ۳۲۷ یا به نوعی ۵۴.۴۷ درصد داوطلبان نسبت به انتخاب رشته در این آزمون اقدام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025239

وب گردی

وب گردی