ظرفیت پذیرش هزار دانشجوی خارجی در واحد مشهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی گفت:‌ با برنامه‌ریزی انجام‌شده این دانشگاه می‌تواند هزار دانشجوی غیرایرانی در سال آینده تحصیلی جذب کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی سروری‌مجد رئیس دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی درباره مصوبات بیستمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: برنامه‌وبودجه ۹۹-۹۸ این دانشگاه در جلسه هیئت امنا مطرح شد و با توضیحات و پاسخ‌های داده‌شده به سؤالات اعضا، برنامه‌وبودجه ۹۸ این دانشگاه به تصویب رسید.

وی افزود: بخش مهمی از درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی مانند دیگر واحدهای دانشگاهی از شهریه‌ها تأمین شده و بخشی دیگر از فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان فراهم می‌شود و قسمتی دیگر را از تبدیل دارایی‌ها به درآمدها تأمین می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی گفت:‌ برنامه دیگر که در این جلسه مطرح شد بازسازی دو بیمارستان فرسوده و قدیمی این دانشگاه بود که پیش‌بینی می‌کنیم با کمک سازمان مرکزی این امر محقق شود.

سروری‌مجد با بیان اینکه بودجه امسال این دانشگاه ۴۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی برای سال جدید تحصیلی، جذب دانشجوی غیرایرانی است که با برنامه‌ریزی انجام‌شده این دانشگاه می‌تواند هزار دانشجوی غیرایرانی در سال آینده جذب کند.

وی درباره فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه در زمینه پروژه‌های پایه گوگرد است که در دانشکده علوم واحد مشهد در حال پیگیری بوده و گروه شیمی بر روی آن کار می‌کنند. بخشی دیگر از این فعالیت‌ها نیز در زمینه کشاورزی است که در گل‌بهار، تربت‌حیدریه و کاشمر با تولید گیاهان گلخانه‌ای بر روی آنها تحقیقاتی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی درباره فعالیت علمی پژوهشی دانشگاه آزاد واحد مشهد در راستای کاهش حاشیه‌نشینی این شهر اظهار کرد: سال‌های قبل مصوب شده که دانشگاه آزاد اسلامی این پروژه را انجام دهد و سفارش‌دهنده آن هم استانداری خراسان رضوی بوده و ان‌شاءالله با تأمین بودجه پروژه از سوی استانداری، این دانشگاه آن را اجرایی خواهد کرد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1025256

وب گردی

وب گردی