مالک فکر خود باشید

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کتابی با عنوان «مالک فکر خود باشید» را با موضوع آموزش مباحث مرتبط به مالکیت فکری به دانش آموزان را منتشر کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «مالک فکر خود باشید» عنوان کتابی است که با حمایت کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد تا گامی برای آشنایی اقشار مختلف با موضوع مالکیت فکری برداشته شود.

آموزش مباحث مرتبط به مالکیت فکری با دانش‌آموزان موضوع اصلی این کتاب است. همچنین در بخش‌های مختلف آن با استفاده از کارگاه‌ها، پینما(کمیک استریپ) و سؤال‌های صحیح، ناصحیح زمینه برای آموزش برای دانش آموزان فراهم شده است. در این کتاب سعی شده به شیوه‌ای جذاب و هوشمند مطالب به دانش آموزان منتقل شود. کتاب دارای 6 فصل است که در همه آنها با زبانی شیوا به بیان موضوع مالکیت فکری پرداخته است.

حمایت از ایده‌های خلاقانه ابزاری موثر برای توسعه حوزه مالکیت فکری فراهم می‌کند. پس آشنایی عموم مردم با این مباحث و اهمیت آن نیز اقدامی برای گسترش آن است و در این میان دانش آموزان به عنوان سازندگان آینده این سرزمین جایگاه ویژه‌ای دارند.از آنجایی که آموزش در این حوزه و حمایت از ایده‌های نوآور در سنین پایین اهمیت و تاثیر بیشتری دارد تدوین محتوا در این خصوص ضروری است.

اهمیت این موضوع، تا حدی است که ادارات ثبت اختراع کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، کره و همچنین سازمان جهانی مالکیت فکری، سال‌هاست که محتواهای آموزشی مختلفی از جمله کتاب، مقاله و کارگاه‌های آموزشی را با هدف آموزش مالکیت فکری به کودکان و نوجوانان، تهیه و تدوین کرده‌اند.

این کتاب به قلم نگار زاده ختمی مآب در شش فصل و ۷۲ صفحه بت حمایت کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025257

وب گردی

وب گردی