ارائه رشته‌های دانشگاهی متناسب با ظرفیت و نیازهای بومی

رئیس دانشگاه آزاد استان همدان گفت: تاکید دانشگاه آزاد بر افزایش مهارت‌‌ها و تقویت تخصصی مهارت‌‌‌های کاربردی دانشجویان و برگزاری دوره‌‌‌های مختلف مهارتی، علمی و تخصص کاربردی بوده که تلاش می‌‌‌کنیم، منطبق با نیازهای منطقه و استان همدان، دانشجو تربیت کنیم.

مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مزیت‌‌‌‌های تحصیل در واحدهای دانشگاهی این استان گفت: امسال، بیش از 200 رشته متنوع در گرو‌‌ه‌‌های علوم‌‌‌‌انسانی، فنی و مهندسی و پزشکی در واحدهای دانشگاهی استان همدان ارائه می‌‌‌شود. تاکید دانشگاه آزاد بر افزایش مهارت‌‌ها و تقویت تخصصی مهارت‌‌‌های کاربردی دانشجویان و برگزاری دوره‌‌‌های مختلف مهارتی، علمی و تخصص کاربردی بوده که تلاش می‌‌‌کنیم، منطبق با نیازهای منطقه و استان همدان، دانشجو تربیت کنیم تا دانشجو بعد از فارغ‌‌التحصیلی از جهت ورود به بازار کار مشکلی نداشته باشد. توجه به این امور جزو اولویت‌‌‌های ما در دانشگاه آزاد استان همدان است.

وی درباره رشته‌‌‌های پرطرفدار در واحدهای دانشگاهی استان همدان افزود: در حال حاضر، رشته‌‌‌‌های پرطرفدار در واحدهای دانشگاهی استان همدان، شامل رشته‌‌های پرستاری، اتاق عمل، کامپیوتر، معماری و عمران می‌‌شود که با توجه به بازار کار مناسب، بیشترین دانشجو را در این رشته‌‌ها داریم.

قائمی یادآور شد: امسال در هر سه گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پزشکی پذیرش داریم اما رشته پزشکی و دندان‌‌‌پزشکی را نداریم و تقاضای ایجاد این رشته‌‌ها را به سازمان مرکزی ارائه کردیم که در مرحله تایید نهایی وزارت بهداشت قرار دارد. در حال حاضر، در مجموعه گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد استان همدان، رشته‌‌هایی چون پرستاری، اتاق عمل و مامایی داریم.

وی تاکید کرد: بعد از دریافت مجوز نهایی از سازمان مرکزی و وزارت علوم در مجموع 10 رشته به رشته‌‌‌‌‌‌هایی که در دانشگاه آزاد استان همدان ارائه می‌‌شود، اضافه خواهد شد و از جمله رشته‌‌‌های مورد نظر که شامل رشته‌‌های میان رشته‌‌ای هم می‌‌شود؛ رشته بهداشت محیط و برخی از گرایش‌‌های پرستاری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در ادامه درباره امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی در واحدهای دانشگاهی استان همدان یادآور شد: امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی مناسبی در واحدهای دانشگاهی سطح استان داریم و 102 کارگاه و آزمایشگاه در واحدهای دانشگاهی سطح استان مشغول به فعالیت هستند. در واقع یکی از امتیازات مهم دانشگاه آزاد در مجموعه آموزش عالی کشور، بهره‌‌‌مندی از فضای گسترده و مناسب در جهت تجهیز و توسعه امکانات آزمایشگاهی است که قابل مقایسه با هیچ یک از مراکز علمی کاربردی و پیام نور نیست.

قائمی تاکید کرد: اعضای هیئت علمی توانمند در رشته‌‌های مختلف از دیگر مزیت‌‌‌های تحصیل در واحدهای دانشگاهی استان همدان است که بیشتر استادان واحدهای دانشگاهی ما در سطح استان، جزو استادان برتر در رشته خود هستند.

وی درباره امکانات خوابگاهی در واحدهای دانشگاهی استان همدان خاطرنشان کرد: بیشتر دانشجویان ما بومی منطقه هستند اما تقریبا در تمام رشته‌‌‌ها به خانم‌‌‌های دانشجوی متقاضی خوابگاه این امکانات را ارائه می‌‌‌دهیم. دانشجویان دختر برای بهره‌‌مندی از خوابگاه در اولویت هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان متذکر شد: با توجه به تاکیدی هم که دکتر طهرانچی برای ایجاد 3 هزار خوابگاه متاهلی داشتند درصددیم تا با تجهیز 2 مجتمعی که در اختیار داریم شرایط ایجاد و واگذاری خوابگاه به دانشجویان متاهل را فراهم کنیم.

قائمی در پایان درباره تبادلات بین‌‌المللی با دیگر دانشگاه‌‌ها و جذب دانشجوی خارجی در واحدهای دانشگاهی استان همدان یادآور شد: با توجه به اینکه همدان یک شهر مرزی محسوب نمی‌‌شود و به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد درصددیم تا با یک برنامه‌‌‌ریزی صحیح در جهت جذب دانشجوی خارجی و تبادلات بین‌‌المللی با دانشگاه‌‌های دیگر کشور اقدام کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025282

وب گردی

وب گردی